سخنگوی شورای نگهبان:نظام با کسی شوخی ندارد

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان : شورای نگهبان هیچ نگرانی در آینده ندارد و هر کسی که از صندوق بیرون بیاید را به عنوان برنده انتخابات اعلام می‌کند اما در مقابل خواسته‌های غیرقانونی مقاومت می‌کند برای آنکه نظام با کسی شوخی ندارد و از هیچ کس هم نمی‌ترسد. یادمان نمی‌رود، آن آقایی که الان وزیر است نزد مقام معظم رهبری در سال 88 اعلام کرد؛ تقلب امکان‌پذیر نیست اما ما در صلاحیت فلان کاندیدا تردید داریم. خب، این دیگر در صلاحیت شما نیست. اگر با آن داوطلب مشکل شخصی دارید، ربطی به نظام و انتخابات ندارد. نمی‌شود که یک بام‌ و دو ‌هوا عمل بکنید. یک جایی قبول بکنید و یک جایی کناره‌گیری بکنید.

وی با بیان این‌که «این نهاد به ایستادگی خود در سال 88 افتخار می‌کند»، گفت: حرفهایی که در آن موقع می‌زدند، هیچکدام مبنای قانونی و صحت نداشت و برخاسته از یک توطئه خارجی بود که متأسفانه برخی فریب خوردند و در نتیجه خسارت‌هایی به نظام و مردم وارد شد البته جمهوری اسلامی ایران از مسیر صحیح خود خارج نشد و این به یُمن ایستادگی و مقاومتی بود که تحت نظارت و هدایت رهبر معظم انقلاب انجام شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره مشورت شورای نگهبان با خامنه ای در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها، اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است که مسیر خود را می‌رود. البته اگر ایشان فرمایشی داشته باشند مثل زمانی که دو نفر از کاندیداها (معین و مهرعلیزاده) را در قالب حکم حکومتی تأیید کردند و به طور عمومی اعلام شد.

کدخدایی در توضیح مصاحبه اخیر خود مبنی بر بررسی صلاحیت رئیس‌جمهور مستقر، تصریح کرد: بحث ارزیابی کار دولت، بحث دیگری است. من یکی دو نکته در مصاحبه‌ها گفته بودم که ممکن است برخی تعابیر دیگری داشته باشند. عرض من این بود که صلاحیت همه رؤسای جمهور و نمایندگان مجلس در همه ادوار بررسی خواهد شد و این مطلب جدیدی نیست و رویه همیشگی شورای نگهبان مطابق قانون بوده است

وی در پاسخ به س‍ؤالی درباره واکنش شورای نگهبان به حضور اصلاح‌طلبان فعال در فتنه در انتخابات آتی به منظور تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان، گفت: فتنه یک شاخص برای شورای نگهبان و نظام هست. حضرت آقا اخیرا فرمودند که 9دی روزی ماندگار در تاریخ است. کسانی که در فتنه حضور مؤثر داشتند از شورای نگهبان انتظار نداشته باشند که از اختیارات قانونی و خواست مردم کوتاه بیاید.

وی درباره صلاحیت نماینده‌ای که پس از دوره نمایندگی به عدم التزام به ولایت و نظام می‌رسد، گفت: اگر من به عنوان عضو شورای نگهبان، مرتکب جرمی بشوم دیگر نمی‌توانم در شورای نگهبان بمانم و قطعاً در دوره بعد من را کنار خواهند گذاشت و این موضوع امری بدیهی است. همین موضوع درباره نمایندگان نیز صادق است.

وی در باره نظر شورای نگهبان در صورت نامزدی برخی از داوطلبان، تصریح کرد: از من غیب‌گویی نخواهید من اهل غیب نیستم. فقط می‌توانم موازین را بگویم و در مورد هر کدام از افراد، اکنون هیچ کس نمی‌تواند اظهارنظری بکند و هر اظهارنظری نسبت به تمام افراد فاقد اعتبار است. زمانی که افراد ثبت‌نام کردند و در شورای نگهبان بررسی شد، آن وقت می‌توان نظر شورای نگهبان را پرسید.برگرفته از ایسنا

اینرا هم بخوانید

بنیاد مسکن به متقاضی “مسکن ملی”:حذف اجباری، پولت را پس بگیر و برو!

 وبسایت حکومتی رکنا:طبق گفته یک متقاضی مسکن ملی دماوند، بنیاد مسکن او را مجبور به …