سخنی با مردم: انقلاب زنانه، سرآغاز رنسانس ضد مذهبی در جهان حمید تقوایی – ۲۳ مهر ۱۴۰۱

سخنی با مردم ١٥ اکتبر ٢٠٢٢

(متن کتبی گفتار ویدیوئی)
با درود به زنان، جوانان و مردم بپاخاسته ایران!
انقلابی که دست اندرکار آن هستیم سومین انقلاب در تاریخ معاصر ایران است. یک قرن قبل انقلاب مشروطه شکل گرفت، حدود ٥٠ سال قبل انقلاب ٥٧ بمیدان آمد و امروز انقلاب زنانه سر بلند کرده است. هدف این انقلاب بزیر کشیدن حکومت کودک کش جمهوری اسلامی است اما وظیفه دارد، میتواند، و باید با ارتجاع اسلامی، با ارتجاع مذهبی در کل تاریخ معاصر ایران تسویه حساب کند. وظیفه دارد با ارتجاع مشروعه در انقلاب مشروطیت، و با “ولایت فقیه” در انقلاب ٥٧ تسویه حساب کند.
در آن انقلابها هم آمال ما آزادی و رفاه و برابری بود. همان آرمانهائی که امروز برای آن بپا خاسته ایم. ولی آیت الله طباطبائی ها و شیخ فضل الله نوری ها و خمینی ها آمال ما مردم را پایمال کردند. و امروز زمان آن است که پرچم این آرمانها را بلند کنیم و آنها را متحقق کنیم.
انقلاب زنانه در ایران یک تسویه حساب تاریخی با مذهب و با اسلام است. یک رنسانس است؛ یک رنسانس ضد مذهبی که نه تنها بساط ارتجاع مذهبی را از دولت و قوانین و مدارس و زندگی اجتماعی و خصوصی ما در ایران جمع خواهد کرد بلکه کل خاورمیانه و کل جهان را از تروریسم و از ارتجاع و از سیاستها و عملکردهای ضدانسانی، ضد زن و ضد کودک نیروهای اسلامی رها خواهد ساخت.

انقلاب زنانه ما یک رنسانس در قرن بیست و یکم است که پرچمش را زنان بلند کرده اند. رنسانسی که این ظرفیت را دارد و میتواند جهان را از ارتجاع مذهبی نجات بدهد و رها کند.
پیروزی از آن ماست. در این تردیدی نداشته باشید.
٢٣ مهرماه ١٤٠١
حمید تقوائی

اینرا هم بخوانید

خط رفاه: تحرکات گسترده برای روز جهانی کارگر