سربازان هم فرار را شروع کردند!

بیماری کرونا- اطلاعیه شماره 28
جمهوری اسلامی همچنان در حال اشاعه کرونا در کشور است. زندان ها، مراکز کار و پادگانها محل تجمع میلیون ها انسانی است که کوچکترین امکانات بهداشتی در آنها وجود ندارد،‌ کرونا در همه این محیط ها شروع به شیوع کرده و جمهوری اسلامی در مقابل خواست مردم برای آزادی زندانیان و تعطیل محیط های کار و پادگانها همچنان مقاومت میکند. گزارشات متعددی از شیوع کرونا در پادگانهای کشور منتشر شده و مقامات حکومت و فرماندهان نیروهای سرکوب آنرا انکار میکنند.

در پادگان بیرجند گفته میشود که دو سرباز به کرونا مبتلا شده اند. روز ۱۱ فروردین تعدادی از سربازان نگران از ابتلا به کرونا فرار کرده و تعدادی نیز از مرخصی برنگشته اند. طبق گزارشی که به ما رسیده تعداد قابل توجهی از سربازان پادگانهایاطراف اهواز نیز دست به فرار زده اند.

در پادگان ادیبی مرزن آباد کلار دشت که از روز ۴ اسفند ۲۵۰۰ فوق لیسانس به آنجا منتقل شده اند، حداقل چهار نفر به کرونا مبتلا شده اند اما فرماندهان میگویند همه این موارد آنفلونزا بوده است. خانواده های آنها روز ۷ فروردین در مقابل این پادگان دست به تجمع زده و خواهان مرخصی عزیزان خود از پادگان شده اند.

درمورد پادگان پرندک گزارشاتی منتشر شده که حاکی از ابتلای تعداد زیادی از سربازان به کرونا و مرگ تعدادی از آنها است. گزارشات مشابهی از شیوع کرونا در پادگان دوکوهه اندیمشک، پادگان شکاری دزفول و پادگان نیروی هوایی نوژه و برخی پادگان های دیگر منتشر شده و موجی از نگرانی و اضطراب در میان سربازان و پرسنل مستقر در پادگان ها برانگیخته است.

سربازان در محیط های جمعی و بعضا در سوله های با تراکم زیاد به سر میبرند و بسیاری از برنامه های آموزشی و تمرین های جمعی نظامی نیز تاکنون تعطیل نشده است. بهداشت در سربازخانه ها وضعیت افتضاحی دارد، آشپزخانه ها و سلف سرویس ها و توالت ها کثیف است و بهداری پادگان ها از کوچکترین تجهیزات و امکاناتی برخوردار نیستند. در چنین شرایطی سربازان فرار را بر قرار ترجیح میدهند تا خود را نجات بدهند. گفته میشود تعداد سربازان حاضر در بسیاری از پادگانها بدلیل فرار سربازان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

فرماندهان حکومت مدام اعلام میکنند که در پادگانها خبری از کرونا نیست و درمورد سربازانی که علائم کرونا در آنها مشاهده شده میگویند همه این موارد آنفلوانزا بوده است. میگویند مراقبت از مرزهای کشور و مراقبت از آسمانها و دریاها را نمیتوان بخاطر نگرانی تعطیل کرد و هیچ خللی در ماموریت های ارتش نباید بوجود بیاید و با این اظهارات در واقع جنایتکارانه دارند اعلام میکنند که مرگ و میر سربازان در مقابل مراقبت از حکومت و مرزهایش اهمیتی ندارد.

فرار سربازان حق مسلم آنها است و هر چه ابعاد فرار بیشتر باشد حکومت از جریمه و تعقیب سربازان ناتوان تر میشود. باید فرار را گسترش داد. جان و زندگی تک تک سربازان ارزشمند است و نباید زندگی عزیزان مردم فدای بی مسئولیتی و حفظ حکومت کثیف اسلامی شود.حزب کمونیست کارگری سربازان و پرسنل مستقر در پادگانها را فرامیخواند که فردی و جمعی از حضور در پادگانها خودداری کنند. حزب خانواده های پرسنل ارتش را فرامیخواند که به حضور عزیزان خود در این مراکز اعتراض کنند. از مردم میخواهیم به هر شکل که میتوانند به یاری سربازان برخیزند.

نابود باد حکومت کرونای اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱ آوریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …