سرقت امن و حفاظت شده- عبدل گلپریان

بانک ملی ایران روز دوشنبه، ۱۶ خرداد، در بیانیه‌ای سرقت از صندوق‌های امانت شعبه دانشگاه این بانک در تهران در خلال سه روز تعطیلی رسمی را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری ایمنا، همین بانک در اطلاعیه‌ای جدید که روز سه‌شنبه منتشر شد می‌گوید که «۱۶۸» صندوق امانت در این شعبه توسط سارقان آسیب دیده و رقم یک‌هزار که پیشتر اعلام شده بود درست نیست. هنوز از میزان دقیق اموال و اسناد به سرقت‌رفته از این شعبه بانک گزارشی منتشر نشده است.
بانکی که در منطقه ای حفاظت شده قرار دارد نمی تواند کار حتی سارقین حرفه ای و کارکشته هم باشد. این جنس از سرقت که حتی رئیس بانک به هشدار از طریق تلفن اعتنایی نمی کند سرنخش کاملا روشن است.
مردم انگشت اتهام را بسوی دست اندرکاران حکومتی و کسانی که “حافظ بانک” بوده اند نشانه گرفته اند. چنین عملیاتی تنها از عهده شبکه های هزار توی حاکمیت ساخته است. اوضاع را به خوبی بو کشیده اند که مردم عزم جزم کرده اند به ۴۳ سال غارت، سرقت و چپاول شان پایان دهند. خودی های رژیم از بالا تا پایین از اوضاع آشفته و بهم ریخته حکومتشان باخبرند. در روزهای آخر عمرشان اینچنین و بدون سروصدا سرقتی در سطح جنگل خواری، دکل خواری، نفت خواری، خاک خواری و در یک کلام قورت دادن یک جغرافیا را در دستور قرار داده اند.
این سرقت قبل از هر چیز وضع و حال بهم ریخته و در حال فرو پاشیده شدن حکومت و حافظان حکومت اسلامی، از نیروی مسلح، و سپاه پاسداران گرفته تا رئیس بانک و بقیه باندهای را به تصویر می کشد. این سرقت تنها به کاربدستان حکومت اسلامی خلاصه نشده است بلکه سران حکومتهای منطقه و دستجات درجه دوم شان به محض پس دیدن هوا اولین کاری که می کنند همین جنس از سرقت ها را در دستور کار خود قرار می دهند. چون می دانند که رفتنی هستند.
در روزهای آینده برای رد گم کردن هم که شده است تعدادی آدم بیچاره و بی خبر از همه جا را با روش اعتراف گیری اجباری جلو دوربین صدا و سیما خواهند آورد تا برای چند روز اذهان را منحرف کنند اما نمی توانند چرا که مردم این ها را خوب می شناسند. مردم تصمیم گرفته اند با تمام قدرت این حکومت سارق، دزد، فاسد، قاتل و غارتگر را بر زمین بکوبند.
گلپریان
۱۷ خرداد ۱۴۰۱
۷ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

مهاجرت و سودای زندگی بهتر- کارگر کارگاهی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۲۶موج گسترده مهاجرت در سال های اخیر نشانی از وضع اسفناک معیشت زندگی …