سفیر ​​​​​​​روسیه در آمریکا: رابطه با آمریکا به شدت آسیب دیده است

رادیوآلمان:​​​​​​​روسیه: رابطه با آمریکا به شدت آسیب دیده است

سفیر روسیه در آمریکا بر این نظر است که روابط دو کشور به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تا زمانی طولانی آسیب دیده خواهد ماند. آنتونف گفت که روسیه در ارتباط با مسموم‌سازی سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق بریتانیا و دخترش بی‌گناه است.

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد پس از آن که آمریکا ۶۰ دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کرد، روابط روسیه با آمریکا به شدت آسیب دیده است. او گفت با این اقدام آمریکا “مقدار کمی از روابط روسیه و آمریکا که هنوز باقی مانده بود نیز ویران شد.”

به گزارش خبرگزاری روسیه “ریا نووستی” آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در آمریکا در ادامه سخنان‌اش گفت آمریکا مسئول “ویرانی” مناسبات میان دوکشور است.

آمریکا اعلام کرده که با این اخراج‌ها به حمله شیمیایی به سرگئی اسکریپال، جاسوس روس و دخترش، در بریتانیا واکنش نشان داده است.این اقدام آمریکا پیشتر با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان هماهنگ شده بود.

حدود ۲۰ کشور جهان دیپلمات‌های روسیه را از کشورشان اخراج کردند. آلمان نیز در میان کشورهایی بود که دیپلمات‌های روسیه در این کشور را اخراج کرد.

سفیر روسیه در آمریکا گفت این اقدام آمریکا مخالف قرارهایی بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، تلفنی در موردشان به تفاهم رسیده بودند. آناتولی آنتونف گفت که روسیه نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

دمیتری پشکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تاس روسیه گفت دولت روسیه از این تصمیم آمریکا بسیار متاسف است. او بار دیگر هرگونه دخالت کشورش را در حمله شیمیایی به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق و دخترش در بریتانیا رد کرد. او گفت: «این اقدام در گذشته و حال هیچ ارتباطی به روسیه نداشته و ندارد.»

تعطیلی کامل کنسولگری روسیه در سیاتل

دولت آمریکا اعلام کرده که افراد اخراج شده از آمریکا “کارکنان شناسایی شده در سازمان‌های اطلاعاتی روسیه” بوده‌اند و در نمایندگی‌های مختلف روسیه در سراسر آمریکا فعالیت می‌کرده‌اند.

ترامپ همچنین فرمان داده کنسولگری روسیه در سیاتل نیز به کلی تعطیل شود. آمریکا دلیل این اقدام را فعالیت کارکنان این کنسولگری در امر جاسوسی از یک قرارگاه زیردریایی در نزدیکی کنسولگری و همچنین جاسوسی از کارخانه هواپیماسازی بوئینگ آمریکا اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که این اقدام آمریکا نشان‌دهنده همبستگی کامل این کشور با بریتانیا است و پاسخی است به نقض تکرار شونده حقوق بین‌الملل توسط روسیه. هر ۶۰ دیپلمات اخراج شده‌ی روسیه باید طی هفت روز خاک این کشور را  ترک کنند.

اینرا هم بخوانید

بلومبرگ: آژانس اتمی ارزیابی خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اعضا ارائه داد

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از شبکه خبری بلومبرگ به بخش‌هایی از گزارش سالانه …