سنتکام: در سال جاری ۹۴ عملیات علیه داعش در عراق و سوریه انجام دادیم!

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، روز جمعه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۹۴ عملیات مشترک علیه داعش در عراق و سوریه انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ۱۸ عضو داعش و بازداشت ۶۳ تن دیگر شده است.

به گزارش سنتکام، در این عملیات که ۶۶ مورد آن در عراق و ۲۸ مورد آن در سوریه انجام شده، ۱۱ عضو داعش در عراق و ۷ عضو دیگر در سوریه کشته شده‌اند. همچنین ۳۶ تن از عوامل داعش در عراق و ۲۷ تن دیگر در سوریه بازداشت شده‌اند.

ژنرال کوریلا تعقیب مداوم دو هزار و ۵۰۰ جنگ‌جوی داعش در سراسر عراق و سوریه را نشانه‌ای مهم از شکست پایدار داعش دانست.وی همچنین بر تلاش‌های بین‌المللی برای بازگرداندن بیش از ۹ هزار زندانی داعش از بازداشتگاه‌های سوریه و بازپروری و پیوند دوباره بیش از ۴۵ هزار فرد و خانواده از اردوگاه‌های الهول و الروج تاکید کرد.

ژنرال کوریلا با تعهد به شکست پایدار داعش، بر نیاز به فشار مداوم از سوی شرکای ائتلاف برای مقابله با این تهدید تاکید کرد و گفت: «ما همچنان تلاش خود را بر هدف قرار‌دادن اعضای داعش که به دنبال انجام عملیات برون مرزی در خارج از عراق و سوریه هستند،تمرکز می‌کنیم.»

گزارش سنتکام بر تلاش‌های پیگیرانه ائتلاف برای مقابله با تهدید مداوم داعش و نقش حیاتی همکاری بین‌المللی در دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید می‌کند.این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مقامات عراقی از جمله محمد شیاع سودانی، نخست وزیر، بارها گفته‌اند که داعش دیگر تهدیدی در عراق محسوب نمی‌شود.

با این حال، سفیر آمریکا در عراق اخیرا اعلام کرد که داعش همچنان در عراق یک تهدید به شمار می‌آید و همکاری ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده با عراق برای شکست کامل این گروه، پایان نیافته است.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …