سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه: بازداشت چهار تن از نمایندگان کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه را محکوم می‌کنیم

در حالی چهار نماینده کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده‌اند که پس از اعتصابات و اعتراضات دو ساله اخیر کارگران در این شرکت نسبت به خصوصی‌سازی شرکت و عدم پرداخت حقوق کارگران، مسئولان رسیدگی کننده، اعلام به خلع ید بخش خصوصی از نیشکر هفت‌تپه کرده‌اند. اما با این‌ وجود اقدامی برای خلع ید بخش خصوصی صورت نگرفته و بخش خصوصی فاسد در هفت‌تپه فشار و توطئه علیه نمایندگان کارگران را افزایش داده است.

در تازه‌ترین توطئه، با شکایت کارفرما، پلیس در روز پنج‌شنبه ۸ آبان با خشونت به خانه‌های چهار تن از نمایندگان کارگران به نام‌های ابراهیم عباسی، حمید ممبینی، مسعود حیوری و یوسف بهمنی هجوم برده و آنان را بازداشت کرده است و با اطاله رسیدگی در مرجع قضایی آنان به زندان دزفول منتقل شده و همچنان دربند هستند و طیق اخبار منتشر شده کارگران در اعتراض به این روند ناعادلانه اعتصاب غذا کرده‌اند. این رویه‌‌ای است که پیشتر بسیار در مورد کارگران حق‌طلب بکار برده شده است اما با وجود اثبات رانت خواری و اختلاس اسدبیگی، وی همچنان نظیر سایر اختلاس‌گران عمده آزاد است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت این کارگران را قویا محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد تجربه ثابت کرده است، ایجاد رعب وحشت، تهدید و اخراج و بازداشت و زندان هرگز نمی‌تواند صدای کارگران معترض را خاموش کند این سندیکا ضمن برسمیت شناختن حق اعتراض و اعتصاب از خواسته‌ها و مطالبات عقب افتاده کارگران نیشکر هفت‌تپه حمایت می‌کند و خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان و بازگشت بکار کارگران اخراجی می‌باشد.

۱۳ آبان ۱۳۹۹

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …