سنندج؛ زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری در جریان تظاهرات دیشب توسط نیروهای سرکوبگر کشته‌ شدند


شبکه حقوق بشر کردستان در توییتی نوشت: «در جریان برگزاری اعتراضات مردمی دیشب در سنندج، دو شهروند به نام های زانیار الله مرادی و عیسی بیگلری با تیراندازی نیروهای نظامی-امنیتی کشته شدند. پیکر عیسی ساعاتی پیش تحت فشار نهادهای امنیتی در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد. پیکر زانیار تاکنون به خانواده تحویل داده نشده است.عمار گلی خبرنگار مسائل مربوط به مناطق کردنشین هم در توییتی گفتت: «پیکر بی جان عیسی بیگلری امشب و ساعاتی پس از جان باختنش تحت فشار نیروهای امنیتی شبانه و البته با حضور صدها شهروند و سر دادن شعار علیه جمهوری نکبت اسلامی ایران در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.»
او جزییاتی هم از کشته شدن آقای مرادی ارائه کرد: «زانیار الله مرادی امشب در محله عباس آباد سنندج از پشت هدف گلوله های ساچمه ای قرار می گیرد و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل خونریزی شدید داخلی(ریه) جان خود را از دست می دهد.»آقای گلی می گوید که یک شهروند به نام سهند پیرمغانی هم در کامیاران مجروح شده که «تحت مداوا» قرار دارد.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین به کشته شدن یک شهروند دیگر در کامیاران اشاره کرده است: «خانواده فواد محمدی در مقابل بیمارستان سینا در کامیاران تجمع کرده اند اما نیروهای سپاه پاسداران این بیمارستان را محاصره کرده و از تحویل پیکر او خودداری می کنند. این نیروها به سمت خانوداه فواد محمدی تیراندازی کرده اند و چند عضو این خانواده مجروح شده اند.»

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …