سپیده قلیان در زندان ‘اعتصاب غذای خشک کرده’

گزارش‌ها حاکی از آن است که سپیده قلیان، فعال مدنی که در جریان برخورد با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه بازداشت شد، در زندان قرچک اعتصاب غذای خشک کرده و آب و غذا نمی‌خورد.

شاهد علوی، روزنامه‌نگار، فایلی صوتی منتسب به سپیده قلیان را منتشر کرده که در آن خانم قلیان به فشارهای نهادهای قضایی و امنیتی علیه خانواده خود اعتراض می‌کند.خانم قلیان در ارتباط با پرونده کارگران معترض هفت‌تپه به ١٨ سال حبس محکوم شده که باید هفت سال آن اجرا شود.

به جز او اسماعیل بخشی، نماینده کارگران هفت‌تپه، امیرحسین محمدی فرد، سردبیر نشریه چپگرای گام، و عسل محمدی، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی از نویسندگان این نشریه هم به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

تاریخ صحبت‌های سپیده قلیان در فایل منتشرشده سه‌شنبه ٣٠ مهر ماه است و او می‌گوید که از روز یکشنبه ٢٨ مهر لب به آب و غذا نزده است.

خانم قلیان به دستگیری برادر و خواهرش اعتراض می‌کند و می‌گوید در هر ملاقات با اعضای خانواده‌اش با آنها بدرفتاری می‌شود.

او می‌گوید در زندان قرچک تحت فشار است و مسئولان زندان اجازه ارتباط با دیگر زندانیان را به او نمی‌دهند و می‌گویند خانم قلیان قصد تحریک سیاسی دیگر زندانیان را دارد.سپیده قلیان می‌گوید با وجود اینکه جوان است در دوران بازداشت و زندان و بر اثر فشارها موهایش سفید شده است.او می‌گوید: “چه قدر تهدید و اذیت و آزار؟ مگر چه کار کردم در یک تجمع کارگری؟”از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

آیت الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است! معیشت اساتید را تامین کنید!

وبسایت حکومتی« شفقنا» به نقل از آیت الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه …