سپیدە قلیان؛ در باره وضعیت زنان زندانی در زندان بوشهر

سپیده قلیان در باره وضعیت زنان زندانی در زندان بوشهر. اینجا زنان تحت وحشیانه ترین شکنجه ها نگهداری میشوند.وی که در مرخصی است، در رشته توییتی وضعیت بند زنان زندان بوشهر و نقض شدید حقوق بشر در این زندان را تشریح کرده است.

او روز پنجشنبه ۱۸ شهریور در حساب توییرتش نوشت: »سال گذشته و هنگامی که به این زندان تبعید شدم، میدانستم که با جهنمی فراموش شده مواجه خواهم شد، اما سبعیت جاری در این زندان حتی در خیالاتم هم نمیگنجید. زنان…

زنان زندانی بند نسوان زندان بوشهر، به جرم زن بودن و زندانی بودن تحت وحشیانه ترین شکنجه ها و ضدانسانی ترین شرایط ممکن نگهداری میشوند.قلیان در گزارشش با استفاده از اسامی مستعار صحنه هایی ازشرایطی که زنان زندانی بوشهر در آن زندگی میکنند را تشریح کرده است.
وی در ادامه با توصیف وضع یک زن افغان را که بافرزندش در زندان است نوشته از دید زندانبانان فرزند این زن »حرامزاده« است و این کودک در هواخوری بند نسوان »به دستور مسئول اندرزگاه کفن پیچ شده؛ تنها برای اینکه بترسد و شب زودتربخوابد. زهرا بهت زده است و به محض درآوردن فرزندش از کفن به سویش حمله میکند، پسرش را کتک میزند و میگوید خودم ادبش میکنم. لطفا شما کاری با او نداشته باشید«.
این زندانی سیاسی میافزاید مسئول بند تشخیص داده که پوشیدن لباس زیرباید اجباری باشد و وقتی یکی از زنهای زندانی امتناع کرده مددکار بند برای تنبیه او همه زنان زندانی را مجبور به تحویل لباس زیرشان میکند.به نوشته قلیان، مددکار زنان زندانی را »فاحشه های شهر« خطاب میکند و تهدید میکند که اگرلباسهای زیرشان را تحویل ندهند، آنها را به زور از تنشان درمیآورد.

 قلیان اضافه کرده: »در صف آمار همه را مجبور کردند لباسهای زیر را در آورند و سوتین و شورت را در کیسه زبالهای که در دست مددکار بود بگذارند. بعد از آن روز هفته ها پوشیدن لباس زیرممنوع شد، حتی در زمان عادت ماهیانه.«
روایت قلیان این گونه ادامه مییابد: »حمام رفتن زندانیان در زندان بوشهر ساعتهای مشخصی دارد. سحر خارج از ساعت مقرر حمام کرده و حال به همین جرم باید در وسط هواخوری به دست مسئول بند »پاک شود«.

 مسئول بند سحر را در هواخوری لخت میکند، با همکاری مددکار بند با شیر و آب معدنی غسل میدهد و بقیه زندانیان را وادار میکنند که صحنه را تماشا کنند و او را هو کنند. اگر کسی نگاهش را بدزدد از حق تلفن محروم خواهد شد. دهها چشم، خشمگین و حیرتزده به تن عریان و لرزان زن خیره شدهایم. هر کدام فکرمیکنیم چقدر تنها و بی پناهیم.«برگرفته از وب سایت ایران اینترنشنال و تویتر

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …