سکولاریسم و درد لاعلاج جمهوری اسلامی

كاظم صدیقی، امام جمعه تهران گفت: «یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر ترویج سکولاریسم در کشور است.»

رويگردانى مردم از مذهب حقيقتى است. رشد بى دينى و خدا ناباورى و ضد مذهب بودن در ايران و منطقه خاورميانه هم حقيقتى است روشن تر از آفتاب. سكولاريسم برآمد اجتماعى اين تنفر و غيظ از مذهب است و هر چه رنگى از آن دارد.

امر به معروف و نهى از منكر يعنى ديكتاتورى مذهبى در حريم شخصى. آزاد گذاشتن دست همين آخوند در ويران كردن بهترين و لطيف ترين آرزوهاى دختران و پسران جوانى است كه از زندگى چيزى جز شادی و رهایی آرزويى در سر ندارند.

امر به معروف و نهى از منكر تهوّع آورترين شكل دخالت اوباشان و جانيان اسلامى در زندگى روزمره شهروندان است. ماشين پليسى- مذهبى است كه با قلدرى قرار است، اقتدار نظام را به شهروندان حاکم كند. اما چهار دهه گذشته، به اين كودنهاى متحجر نشان داد كه كور خوانده اند.

درخفا و آشكار، در شب تاريك و روز روشن در كوچه ها و خيابانها، در تب وتاب شورانگيز زندگى، صداى اعتراض و خشم و نفرت مردمى به گوش ميرسد كه قصد دارند تمامى اين دستگاه جهل و ياوه را از بنيان براندازند.

و سرانجام. در كارهاى ژورناليستى حفظ “نزاكت” امر غريبى نيست، ولى انصافا عدم استفاده از ادبيات شيرين “خيابان”، در مقابل ياوه گويى ها و بلاهت اين موميايى متحرك، بى نزاكتى در حق ژورناليسم متعهد محسوب ميشود. با اجازه خوانندگان به امام جمعه تهران توصيه ميكنم ” درشو بزار”!

مندرج در ژورنال شماره ۴۳

اینرا هم بخوانید

آتش‌سوزی کارگاه اتمی شادآباد – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …