سیزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله، تجمع بازنشستگان فولاد اهواز و خوزستان و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری. روز ۳ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در سیزدهمین روز اعتصاب خود برای پیگیری مطالباتشان در محوطه شرکت تجمع کردند و بار دیگر تا بازار هفت تپه راهپیمایی کردند. خواستهای فوری کارگران نیشکرهفت تپه عبارتند از: پرداخت حقوق‌های معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران بخش دفع آفات، واکسیناسیون کارگران و همچنین تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری از خواسته های این کارگران است.

– ۲۳ روز است که کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه خود در اعتصاب بسر میبرند. در این رابطه جلسه ای هم با شهردار و پیمانکار داشته اند و مقامات مسئول شهرداری با گفتن اینکه اعتبارات لازم نداریم دستمزد کارگران را بالا کشیده و پرداخت نمیکنند. و کارگران میگویند از پاسکاری  بین شهرداری و پیمانکار خسته شده ایم. این اعتراضات ادامه دارد.

– روز ۳ مرداد بازنشستگان فولاد شهرهای اهواز و اصفهان با حضور مقابل ساختمان کانون‌های بازنشستگی، خواستار رساندن مستمری‌ها به خط فقر حداقلی شدند.این بازنشستگان خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند .

– روز یکشنبه ۳ مرداد تعدادی از کارگران روستایی مخابرات منطقه همدان در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در مقابل این شرکت تجمع کردند. این کارگران بعلاوه خواستار تجهیزات و لوازم و ابزار کار، لوازم بهداشتی، ایاب و ذهاب روستاهای اقماری، تهیه لباس کار از سوی کارفرما و حل مشکلات بیمه خود شدند.

– روز شنبه دوم مرداد کارکنان رسمی مخابرات استان‌های آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری با مطالبه پرداخت به موقع حقوق، پرداخت معوقات حق جذب، برخی تسهیلات شغلی و بهره‌وری و تبدیل وضعیت کارگران قراردادی به دائم مقابل مخابرات این شهرها تجمع اعتراضی برگزار کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۵ ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …