سی و ششمین روز اعتراضات گسترده کارگران فولاد اهواز همراه با خانواده ها

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز همچنان به راهپیمایی و اعتصاب و اعتراضات خود ادامه میدهند و بر خواستهای خود پافشاری میکنند. هنوز پاسخی به خواستهای کارگران داده نشده است. این کارگران در سی و ششمن روز از تجمعات خود همراه با خانواده هایشان مقابل استانداری تجمع کردند. در این روز در حالیکه یگان ویژه بهمراه ماشین های آتش نشانی و دهها اتوبوس در مرکز شهر مستقر شده اند و علیرغم ممانعت آنان از ورود کارگران به خیابانهای مرکزی شهر، کارگران با مارش و شعار دادن مقابل مراکز مختلف دولتی ایستادند و فریادها و شعارهایشان بر فضای شهر طنین انداخت و توجه همه را به خود جلب میکرد. در خیابان نادری در حالیکه زنان در جلوی صف مارش کارگران در حرکت بودند، شعار “استثمار، بیکاری، پرچم سرمایه داری” سر داده شد. کارگران مردم را به حمایت از اعتراضاتشان فرا میخوانند و مردم شهر اهواز نیز در جاهایی به جمعیت می پیوستند. فضای همبستگی را در شهر به روشنی میشد دید.  میثم آل مهدی، کریم سیاحی و غریب حویزاوی از  فعالین کارگری معترض گروه ملی در تجمعات این روز سخنرانی کردند. میثم آل مهدی از نمایندگان محبوب کارگران در سخنان خود گفت “کسی که بخواهد حق ما را پایمال کند با اتحاد در برابرش می ایستیم. در برابر همه شان می ایستیم”. او در ادامه سخنانش رو به نیروی انتظامی گفت “ما هرکدام یک قطره بارانیم کنار هم می ایستیم تا نابودی مافیا”. بدنبال این سخنان کارگران شعار مرگ بر مافیا سر دادند.

 

شعارهای کارگران در این روز عبارت بودند از:”استثمار، بیکاری، پرچم سرمایه داری”، “مرگ بر مافیا”، “صدای هر کارگر، مرگ بر ستمگر”، “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، ” استاندار وفرماندار بیعرضه وبی غیرت “، “گرانی، بیکاری، پاسخ بده روحانی”، ” این همه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی”. این شعارها بروشنی عمق اعتراض کارگران را بیان میکند.

 

گفتنی است که در روز قبل از آن در بیست و سوم آذر ماه کارگران گروه ملی در مسجد شرکت مجمع عمومی خود را بر پا داشتند. محجوب نماینده مجلس اسلامی و دبیر کل “خانه کارگر” نیز در این تجمع شرکت کرده بود. یکی از کارگران بنام براتی در سخنانش به اینکه چگونه این مجتمع بزرگ کارگری به تعطیلی کشیده شده و زندگی و معیشت آنها به خطر افتاده شدیدا اعتراض کرد. یکی دیگر از کارگران بنام طارق خلقی در بخشی از سخنانش گفت:”متأسفانه برخی تصور می‌کنند مطالبات ما حقوقی است. حقوق معوقه جزو آخرین خواسته‌های ماست. ما می‌خواهیم ورود  مواد اولیه به‌صورت مستمر و با ۱۰۰ درصد ظرفیت به شرکت تضمین شود”. محجوب نماینده مجلس اسلامی و دبیر کل “خانه کارگر” جمهوری اسلامی نیز در این تجمع حضور داشت و شاهد این اعتراضات بود.

 

اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز به توقف تولید در بخش های مختلف تولید بخاطر اختلاسهای پشت پرده و نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دستمزدها و وضع فلاکت بار زندگیشان است. این کارگران در اعتراضاتشان کل بساط مافیایی حاکم و توحش و بردگی سرمایه داری را به چالش میکشند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز بر تداوم اعتراضاتشان تا رسیدن به خواستهای خود پای میفشارند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ آذر ۱۳٩۷، ١٥ دسامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …