سی و یکمین روز اعتراض یکپارچه کارگران فولاد اهواز

روز ١٩ آذر کارگران گروه ملی فواد اهواز در سی و یکمین  روز اعتراضاتشان مقابل استانداری این شهر تجمع کردند و سپس با حرکت در خیابانهای شهر همانند روز های دیگر در مقابل مراکز مختلف دولتی ایستاده و شعارهای اعتراضی شان را سردادند. در این روزکارگران با شعارهایی چون “کشور ما دزدخونه است، توی جهان نمونه است”، “نه کارگر، نه دولت، نیستن حریف کارگر”، “استاندار و فرماندار بیعرضه و بیخیال “، “مسئول بی لیاقت استعفا استعفا” سیستم چپاولگرانه حاکم را به چالش کشیدند و خشم و اعتراض عمیق خود از کل وضعیت حاکم را به نمایش گذاشتند.

در حرکت اعتراضی این روز کارگران اتوبان مقابل منزل و دفتر جزایری نماینده خامنه ای در خوزستان را مسدود کردند و با تجمع در آنجا با شعار های پرطنین خود و سخنرانی هایشان دست به افشاگری علیه مفخوران زدند. در این تجمع یکی از کارگران طی سخنانی اعتراض خود را به دزدی ها اعلام داشت و گفت “شب یلدا که هیچ حتی سفره عیدمان را اینجا پهن میکنیم و به خانه نمیرویم تا مساله تولید حل شود”.

یک شیوه اعتراض شماری از کارگران در این روز پوشیدن کفن به نشانه آمادگی برای ادامه مبارزه تا آخر بود. اما این، روش و سنت مناسبی برای مبارزه کارگری نیست و متوسل شدن به شیوه های مذهبی و قومی دست جریانات ارتجاعی دست ساز کارفرما و حکومت را  برای شکاف انداختن در میان کارگران بازتر میکند و به کل حرکت طبقه کارگر بعنوان یک حرکت پیشرو  بطور جدی لطمه میزند.

گفتنی استکه در شامگاه یکشنبه ١٨ آذر چندتن از نمایندگان مجلس اسلامی در یک نشست برای بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز شرکت کرده بودند و کارگرگان با راهپیمایی به طرف این نشست که در مسجد جواد الائمه …برگزار شده بود این محل را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. یکی از کارگران خشمگین گروه ملی صنعتی فولاد بر سر نمایندگان رژیم از اهواز که همراه و همدم مافیا شده اند،  فریاد زد و گفت:”چرا از مافیا اسم نمی آوری؟ اسم بیار اسم بیار، اینها زندگی ما را به باد دادند”.

یکی از صحنه جالب اعتراض کارگران در روز ١٩ آذر، نجات یک خبر نگار زن از دست ماموران سرکوب حکومتی بود. کارگارن با فریاد “ولش کن، ولش کن” به جلو حرکت کردند و این زن جوان خبرنگار را از دست آنان رها کردند.

کارگران فولاد اهواز به اختلاسها و چپاولها که بخش های مختلف تولید کارخانه را به تعطیلی کشانده و کار و معیشت آنها را به خطر انداخته است و به نپرداختن دستمزدها و شرایط برده وار کار شان اعتراض دارند. این کارگران در سی و یک روز اعتراض قدرتمند خود توانسته اند شهر اهواز را به تحرک در آورند و همصدا با کارگران نیشکر هفت تپه حمایت بخش های وسیع جامعه را جلب کرده اند. مبارزات و خواشتهای این کارگران شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ آذر ۱۳٩۷، ٦ دسامبر ۲۰۱۸

 

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …