شلاق زدن داود رفیعی باید جوابی دندان شکن بگیرد. رژیم شلاق و زندان و اعدام باید در سطح جهانی بایکوت شود

داوود رفیعی، کارگر اخراجی ایران خودرو بعد از تحت فشار قرار گرفتن وثیقه‌گذارش توسط دستگاه قضایی، هنگام مراجعه به “دادسرای مقدس” برای پیگیری وضعیتش، توسط مأموارن جنایتکار اجرای احکام هفتاد و چهار ضربه شلاق خورد. او به جرم اعتراض به حکم اخراجش و با در دست گرفتن پلاکارد مرگ بر وزیر کار و توهین به علی ربیعی، وزیر کار سابق شلاق خورد. این گستاخی آشکار را باید با اعتراضی سراسری پاسخ داد.
اجرای حکم شلاق در قبال داود رفیعی با موجی از اعتراض در سطح مدیای اجتماعی روبرو شده است. اسماعیل بخشی از رهبران کارگران نیشکر هفت تپه در رابطه با این حکم مینویسد: «این تن شلاق خورده که می بینید، فقط تن داود رفیعی نیست. این تن شلاق خورده ی تمام کارگران ایران است. بله ! کارگر با رنج و مشقت تولید میکند، زالو سودش را می برد، زالو اختلاس می کند، کارگر شلاقش را می خورد. طعم شیرین عدالت، شلاق بر تن کارگران است.»


پیمان شجیراتی از کارگران سابق در رابطه با این گستاخی جمهوری اسلامی مینویسد: “این ضربات تازیانه توحش حکومت کثیف و پلید اسلامی است که نه بر تن داود رفیعی که بر پیکر همه طبقه کارگر فرود آوردند. داود رفیعی سالهاست برای بازگشت بکار تلاش میکند. کارگر ایران خودرو بود و بخاطر مطالبه گری ها و اعتراضاتش از کار اخراج شد و حالا به جرم حق خواهی هفتاد و چهار ضربه بر پیکرش نواختند. “


با بیانیه های اعتراضی ما مردم و ما کارگران و با انعکاس جهانی این خبر این گستاخی رژیم باید هزینه سنگینی برای این جانیان داشته باشد. هزاران کارگر ایران خودرو باید در صف جلوی این اعتراض باشند و از همکار معترض خود جانانه دفاع کنند و کیفرخواست خود را علیه زدن شلاق بر تن کارگر و اجرایی کردن چنین احکام وحشیانه ای اعلام کنند. در همین هفته بود که خبر مستقیم شدن قرارداد ٢٧٠٠ کارگر پیمانی ایران خودرو بدنبال اعتراضاتشان و اینکه مدیر عامل این شرکت وعده تبدیل قراردادهای پیمانی در تمام زیر مجموعه های این کارخانه را داده خبری کردیم. با همین قدرت کارگران این مجتمع بزرگ کارگری میتوانند در جلوی اعتراض علیه شلاق و زندان و شکنجه باشند و در حمایت از همکارشان داود رفیعی سخنشان رو به جهان این باشد که جمهوری اسلامی این رژیم شلاق و زندان و اعدام باید در سطح جهانی بایکوت سیاسی و سران آن پشت میز محاکمه قرار گیرند. جمهوری اسلامی با قوانین وحشیانه مجازات های اسلامی و دستگاه قضایی و تمام دم و دستگاه سرکوب و جنایتش باید به زباله دان تاریخ سپرده شود.
شهلا دانشفر

اینرا هم بخوانید

افزایش دستمزد یا حمله معیشتی گفتگو با شهلا دانشفر در برنامه خط رفاه در تلویزیون کانال جدید

کارگر کمونیست ۸۲۴ حسن صالحی: در برنامه این هفته در مورد تعیین میزان حداقل دستمزد …