شورای نظامی سودان پیشنهاد مذاکره به معترضان را داد

شورای نظامی انتقالی سودان پیشنهاد انجام گفتگو با معترضان را داده است.

گفته شده که این شورا خواستار کمک به معترضان برای دستیابی به خواسته هایشان است. اما این شورا در عین حال تاکید کرده که آشوب و اغتشاش را در کشور تحمل نمی کند.

عمر زین العابدین، یکی از مقامات ارشد این شورا در کنفرانسی خبری گفت که دولت آینده، دولتی غیرنظامی خواهد بود.

او تاکید کرد که این شورا چشم به قدرت ندارد و از خواسته‌های مردم حفاظت می‌کند.

پیشنهاد انجام گفتگو با معترضان پس از آن مطرح شده که هزاران نفر شب گذشته برغم اعلام حکومت نظامی، در خارج مقر فرماندهی ارتش دست به اعتراض زدند.

معترضان می‌گویند که شورای نظامی بخشی از حکومت پیشین است و تا زمان ایجاد دولت انتقالی غیرنظامی به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.مقابله تازه میان شورای نظامی و معترضان نگرانی از برخورد میان دو طرف را افزایش داده است.سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا هر دو خواستار برقراری آرامش در سودان شده‌اند.

روز گذشته (پنج شنبه ۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین)، عمرالبشیر رییس جمهوری سودان که سال‌ها در قدرت بود توسط ارتش برکنار و بازداشت شد.

ارتش در بیانیه‌ای از بازداشت رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد به مدت سه ماه در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام و ارتش در دوره دو ساله انتقالی زمام امور را به دست می‌گیرد.در این بیانیه همچنین گفته شد که یک شورای انتقالی نظامی در این دوره انتقالی تشکیل می‌شود.اعتراضات از ماه دسامبر گذشته در این کشور آغاز شد و ابتدا به دلیل افزایش هزینه زندگی بود، اما کمی بعد معترضان خواستار استعفای رئیس جمهوری و برکناری دولت شدند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تسلیت به مناسبت درگذشت نابهنگام فعال کارگری ⁧مظفر صالح‌نیا⁩

‏با کمال تاثر و‌ تاسف مطلع شدیم که مظفر صالح‌نیا از فعالین قدیمی و خوشنام …