صادق لاریجانی:دستگاه قضا کسی را از روی هوس احضار نمی کند

آملی لاریجانی با اشاره به تاکیدات خامنه ای رد باره وضعیت بدمعیشتی مردم در سال جدید  گفته است:این تأکیدات از این جهت است که به هرحال وضعیت معیشتی بسیاری از مردم دچار آسیب است، استعدادها برای بروز و ظهور، نیاز به اشتغال دارند و دشمنان جمهوری اسلامی نیز که از رودررویی مستقیم با ملت ایران مأیوس شده اند در تلاش هستند که مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند و راه این دلسردسازی را در کمبودهای اقتصادی یافته اند. بر همین اساس وظیفه مردم و مسئولان است که این نقاط ضعف و بویژه ابزار دشمن برای ضربه زدن از این ناحیه را به خوبی بشناسند و در جهت رفع موانع اقتصاد مقاومتی و کاستی ها تلاش کنند.

وی در واکنش به روحانی و ماجرای  احضارمدیرانش گفته است:برخی می گویند دستگاه قضایی نباید از روی هوس و به خاطر تخلفات کوچک، بگیر و ببند راه بیندازد. ما اساساً چنین چیزی نداریم. اگر تخلفی در حد جرم نباشد نه کسی را احضار می کنیم و نه اساساً به موضوع ورود خواهیم کرد. به هیچ عنوان دستگاه قضایی جایی نیست که از سر هوس کسی را احضار کند و اینکه چنین کاری را سبب عدم سرمایه گذاری عنوان می کنند کاملاً نادرست است.

 می گویند قوه قضاییه به کسی که مرتکب اقدام خلاف قانون شده تذکر بدهد و از او خواهش کند. ظاهراً قوه قضاییه را با نهادهای دیگر اشتباه گرفته اند. دستگاه قضایی جای خواهش کردن از کسی نیست زیرا قانون این اجازه را نمی دهد. البته خود قوانین از جمله قانون آیین دادرسی کیفری برای رعایت حال برخی افراد از جهت تخفیف قانونی در مجازات، شرایط خاص را در نظر گرفته و دست قاضی را تا حدودی در این زمینه باز گذاشته است. نهادهای نظیر شورای حل اختلاف نیز در دستگاه قضایی پیش بینی شده تا در برخی موارد با صلح و سازش کار را فیصله دهد اما در مجموع کار دستگاه قضایی رسیدگی قضایی است و در این بین توصیه و خواهش از افراد جایی در این دستگاه ندارد و چنین اموری مربوط به نهادهای دیگر است.برگفته از فارس

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …