صالحی و” فواید برجام”!

اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی به شبکه چهار تلویزیون حکومت درباره تغییرات صورت گرفته به نفع حکومت پس از برجام به نکات  اشاره کرده است.بخش هایی از صحبت های برگرفته از یورونیوز ضمیمه می باشد. روزنه

******

صالحی گفته:: «قبل از برجام به‌دنبال تحریم‌ها برای وارد کردن مایحتاج مردم از لنج استفاده می‌شد.» وی همچنین تاکید کرده که برجام به لحاظ فنی محدودیتی برای ایران به وجود نیاورده است.

«بحث فنی برجام آنقدر جای خالی دارد که ما می‌توانیم کارهایی کنیم که طرف مقابل هم نتواند بگوید خلاف برجام است. من در مسائل فنی می خواهم بگویم چیزی از دست ندادیم و بارها این را گفته ام.»

« شما قبل از برجام را در نظر بگیرید، کشتی‌هامان متوقف بود چه کشتی بازرگانی و چه نفت‌کش‌ها. صدور نفت همینجوری پایین می‌آمد و ما به صادرات زیر یک میلیون بشکه نفت رسیده بودیم. من به این کشور و آن شور می‌رفتم تا بتوانیم بحث تحریم را دور بزنیم برای انتقال دلار.»

«کشتی که می‌خواست کالا بیاورد باید در کشورهای همسایه لنگر می‌انداخت و مایجتاج مردم را با لنج می‌آوردیم. این شرایط ما بود. به سختی دلار می‌آوردیم و حتی نمی‌توانستیم بدهی‌هایمان را بدهیم.»

دیگر اجماع جهانی علیه ما نیست

«الان کشتی‌های ما کار می‌کنند. دست‌کم از نظر خرید مایجتاج مردم دیگر آن مشکلات را نداریم. اجماع جهانی علیه ما نیست. آن موقع بر اساس مصوبات قطعنامه‌های شورای عالی امنیت علیه ما اجماع جهانی شکل گرفته بود. پیش کشورهای دوست (نمی‌خواهم نامی ببرم) هم که می‌رفتیم می‌گفتند ما می‌خواهیم کمک کنیم اما قطعنامه شورای عالی امنیت نمی‌گذارد. اما الان آمریکا با منطق زورش تهدید می‌کند اما دیگر اجماع جهانی و قطعنامه‌ای علیه ایران وجود ندارد.»

 

اینرا هم بخوانید

ایوب غیبی‌پور از بازداشت‌شدگان اعتراضات ١٤٠١ به ۱۱ سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد

ایوب غیبی‌پور، شهروند معترض اهل اهواز و از بازداشت‌شدگان جنبش زن، زندگی، آزادی به ۱۱ سال …