صداوسیمای جمهوری اسلامی: نان در ۱۳ استان گران شد 

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌ای به حاشیه‌های افزایش قیمت نان پرداخت و مجری برنامه از افزایش قیمت نان در ۱۳ استان خبر داد.در این برنامه مجری تاکید کرد که در برخی استان‌ها تغییراتی اعمال شده و به گفته مسئولان در راستای بهبود اقتصاد نانوا و جلوگیری از قیمت گذاری خودسرانه و کم فروشی بوده است.

لطف اله شیبانی فرماندار شیراز در این برنامه اعلام کرد که «افزایش قیمت برای ترمیم وضعیت افزایش هزینه‌های نانوایان انجام شده است.»شیبانی تاکید کرد که افزایش هزینه نانوایی‌ها از جمله حقوق کارگران و برق و انرژی بوده که باید جبران می‌شد. به گفته این مقام محلی پس از اعمال قیمت‌های جدید مشکلاتی همچون گرانفروشی و یا کم فروشی کمتر شده است.

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی نیز در پاسخ به چرایی گرانفروشی نان در تهران گفت که تا زمانی که نرخ جدید در تهران اعلام نشود این آشفتگی هم ادامه خواهد داشت.سلیمانی تاکید کرد که در نانوایی‌ها، علاوه بر اینکه نان فراتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود «این کم فروشی هم در اکثر قریب به اتفاق‌شان وجود دارد چرا که دولت دستمزد کارگران را بالا برد و هزینه‌های جانبی نیز افزایش یافته اما از نانوا توقع دارند نان به نرخ سال ۱۴۰۰ باشد.»

سرپرست فرمانداری قزوین نیز تایید کرد که با تصویب کارگروه آرد و نان استان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت انواع نان افزایش پیدا کرده است. غلامحسن اسلامی صدرعامل این افزایش را افزایش هزینه نانوایان و جلوگیری کم فروشی و گرانفروشی دانست.

فرماندار مشهد نیز در این برنامه تاکید کرد که در خراسان رضوی و مشهد بیش از دو سال بود که هیچ تغییری در قیمت نان ایجاد نشده بود و پایه قیمت نان این شهر نسبت به کشور و کلانشهر‌ها هم پایین‌تر بود. محسن داوری با اشاره به افزایش هزینه نانوایان گفت که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت نان افزایش پیدا کرد. به گفته او پیش از این هم کیفیت نان اشکال پیدا کرده بود هم کم فروشی و هم صف‌های طولانی ایجاد شده بود.

۱۳ تیرماه پس از انتشار خبرهایی مبنی بر آغاز سهمیه بندی نان در کشور محمد جلال؛ سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت که تنظیم بازار نان در قالب اختیاراتی به استان‌ها داده شده است.به گفته جلال یکی از راه‌های جبران زیان‌دهی نانوایان پرداخت کمک هزینه است که به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.از رادیوآمریکا

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …