صدها نفر در جریان حمله هوایی اسرئیل به یک بیمارستان در غزه کشته شدند

*یورونیوز:سازمان جهانی بهداشت حمله به بیمارستان غزه را محکوم کرد.مدیرکل سازمان جهانی بهداشت حمله هوایی اسرائيل به بیمارستانی در نوار غزه را محکوم کرد. در این حمله صدها فلسطینی کشته و مجروح شدند. وزارت بهداشت حماس شمار کشته‌شدگان را «دستکم ۵۰۰ نفر» اعلام کرده است.

*بی بی سی:مقام‌های فلسطینی می‌گویند صدها نفر در جریان حمله هوایی اسرائیل به یک بیمارستان در بخش مرکزی غزه کشته شده‌اند. تصاویر تایید نشده از این بیمارستان از انتقال پیکرهای خونین به خارج از بیمارستان ویران شده حکایت دارد. مقام‌های محلی در غزه شمار قربانیان این حمله را پانصد نفر اعلام کرده‌اند.

*یکی از پزشکان حاضر در بیمارستان مورد حمله قرار گرفته در مرکز غزه به بی‌بی‌سی گفته این مرکز پزشکی محل پناه گرفتن حدود ۴۰۰۰ نفر شده بود.این پزشک که نامش فاش نشده به بی‌بی‌سی گفته در پی این حمله فعالیت در حدود ۸۰ درصد بیمارستان متوقف شده و صدها نفر کشته شده‌اند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در بیت المقدس هم از دریافت ویدیوهای دلخراشی خبر داده که حاوی تصاویری از اجساد و پیکرهای خونین در بیرون ساختمان بیمارستان و کنار خودروهای زیر آوار تخریب مانده کنار هم گذاشته آورده شده‌اند.*تصاویر دلخراش از بیمارستان الاهلی عرب غزه، صدها نفر در راهروهای بیمارستان پناه گرفته بودند

تام بتمن، خبرنگار حوزه خاورمیانه بی‌بی‌سی در بیت‌المقدس می‌گوید تصاویری از بیمارستان الاهلی عرب در غزه دیده که حاوی انتقال سراسیمه پیکرهای خونین از ساختمان آسیب دیده بیمارستان است.او می‌گوید تصاویری از پیکرهای خونین و خودروهای تخریب شده زیر آوار در خیابان روبروی بیمارستان مخابره شده است.

ویدیوهای تایید نشده‌ای از یک انفجار مهیب منتشر شده که ادعا شده لحظاتی قبل از حمله به این بیمارستان استبنابر گفته مقام‌های محلی صدها نفر از مردم غزه که در پی هشدار اسرائیل آواره شده‌اند در راهروهای این بیمارستان پناه گرفته بودند.

مقام‌های شهری غزه می‌گویند انفجار حاصل حمله هوایی اسرائیل بوده است و صدها نفر همچنان زیر آوارها هستند.ارتش اسرائیل می‌گوید در حال بررسی جزییات این گزارش است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …