«کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان» از صدور احکام جدید برای متهمان پرونده عجمیان خبر داد

در این پرونده «محمدمهدی کرمی» و «سیدمحمد حسینی» در بامداد روز هفدهم دی‎ماه سال ۱۴۰۱ اعدام شدند.

دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان پرونده مربوط به کشته شدن روح الله عجمیان در کرج که در اواسط اسفند تشکیل شده بود، در حکمی جدید حمید قره حسنلو را به پانزده سال حبس در تبعید در یزد، فرزانه قره حسنلو را به ۵ سال حبس در تبعید در مشهد، حسین محمدی، رضا آریا و مهدی محمدی را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است.

بنابر آخرین اخبار رسیده به کمیته پیگیری، در این پرونده همچنین محمدامین اخلاقی به ۵ سال حبس و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شده‌اند.

همچنین تاکنون دستکم سه تن از متهمان این پرونده که پیش‎تر به ۲۵ سال زندان محکوم شده بودند، طی دیروز و امروز از زندان آزاد شده‎اند. جواد زرگران، رضا شاکر زواردهی، بهراد علی کناری از جمله افرادی هستند که آزاد شده‎اند.

گفتنی است که شانزده متهم این پرونده پیش‌تر در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج محاکمه شده بودند، اما احکام چهارده نفر از آنان در دیوان عالی شکسته و مجددا به دادگاه بدوی ارجاع داده شد.

همه این شانزده نفر به اتهامات افساد فی الارض، حمله به نیروی مقاومت بسیج، اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شده‌ بودند که در نهایت پنج نفر به نام‎های محمدمهدی کرمی، سیدمحمد حسینی، حمید قره‌حسنلو، رضا آریا و حسین محمدی به اعدام محکوم شده و سایر متهمان به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …