صدور 195 فقره کیفرخواست علیه دستگیرشدگان اعتراضات دی ماه

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از صدور 175 فقره کیفرخواست برای دستگیرشدگان دی ماه و صدور بیست فقره کیفرخواست برای معترضان خیابان پاسداران خبر داد. وی در ادامه به حرکت اعتراضی دختران خیابان انقلاب اشاره کرده و مدعی شده اینها کار “دشمن” بوده است. متن صحبت های دادستان حکومت در تهران برگرفته از فارس ضمیمه است.روزنه

فارس:صدور 175 فقره کیفرخواست در مورد متهمان آشوب‌های دی‌ماه

دادستان تهران  از صدور 175 فقره کیفرخواست تا روز جاری نسبت به متهمان آشوب‌های دی ماه خبر داد و افزود: از این تعداد تا کنون 21 فقره دادنامه صادر شده که 16 فقره از دادنامه‌ها متضمن محکومیت به حبس است. در 3 فقره دادنامه جزای نقدی تعیین شده و 2 فقره دادنامه مبتنی بر برائت است.

صدور 22 فقره کیفرخواست علیه متهمان مرتبط با متهمان یک گروهک ضد انقلابی

وی  از صدور 22 فقره کیفرخواست علیه متهمان مرتبط با یک گروهک ضد انقلاب که اقدامات آن‌ها شامل تحریق و تخریب اموال عمومی است خبر داد و افزود: در رسیدگی به این کیفرخواست‌ها تا کنون 2 فقره دادنامه با محکومیت حبس صادر شده است.

 قضات و معاونان دادستان تهران به کرات در زندان‌ها با زندانیان این آشوب‌ها ملاقات کرده‌اند و در شرایط فعلی علاوه بر محاکمه عامل کشته شدن سه نفر از مأمورین ناجا، بیست فقره کیفرخواست درمورد عوامل اصلی و لیدرهای آشوب‌های خیابان پاسداران صادرشده است، که  نتیجه زحمات قضات دادسرای تهران است.

وی در توضیح اغتراضات دی ماه اظهار داشت: این آشو‌ب‌ها همزمان در 90 شهر رخ داد که در 41 شهر منتهی به حادثه و خسارات مالی و جانی شد و به رغم آن که چنین رخدادهایی در هر کشور می‌تواند تهدید جدی محسوب شود، اما در ایران به برکت حضور مردم و آگاهی آن‌ها به ماهیت آشوب‌گران به گونه‌ای که به سرعت صف خود را از آنان جدا کردند، آشوب‌ها به سرعت مهار شد.مردم همین که احساس کردند این‌ها دارند علیه ارزش‌های اسلامی و امنیت کشور اقدام می‌نمایند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند، صف خود را از آن‌ها جدا کردند و هماهنگی وزارت کشور، پلیس، دادستانی و سایر دستگاه‌های مرتبط موجب شد حداکثر ظرف سه روز غائله خاتمه یابد.

وی مدعی شد که حادثه خیابان پاسداران ریشه در آشوب‌های دی ماه داشت که به لحاظ ارتباط با جریانات فرقه‌ای با آن مدارا شد، حادثه تلخ روز اول اسفند را نقطه عطفی در رویکرد پلیس، دادسرا و نهادهای امنیتی در برخورد با  این‌گونه اقدامات مجرمانه خواند و افزود: پس از اقدام آشوب‌گران در حمله به منازل مردم و شهید کردن چند مامور ناجا، پلیس وارد عمل شد و ظرف چند ساعت موفق گردید کنترل اوضاع را به دست گیرد.

وی در تبیین وقایع سال 1396 مرتبط با حوزه اجتماعی با اشاره به کشف حجاب توسط چند زن در ملاء عام و با ارزیابی چنین اقداماتی به عنوان ساختارشکنی، اظهار داشت: طی چهل سال گذشته همواره حوادث اجتماعی داشته‌ایم؛ جریاناتی که سعی داشتند قشری از مردم را در مقابل حکومت قرار دهند، همواره فعال بودند؛ اما امسال تلاش‌ها مضاعف شد و در این راستا کشف حجاب به عنوان یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت. آن‌ها امید بسته بودند که به این طریق بلوایی بر پا کنند، اما اقدام به موقع و قاطع پلیس و دادستانی و هم‌چنین با هوشیاری مردم این طرح نیز به شکست انجامید و به ویژه حکم صادره از دادگاه در خصوص یکی از این زنان نشان داد که دستگاه قضایی در برابر اقدامات ساختارشکنانه مدارا نخواهد کرد.

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …