صفا عائلی، دایی مهسا امینی در زندان: اگر وضعیت بلاتکلیف ادامه پیدا کند اعتصاب غذا خواهم کرد

صفا عائلی، دایی کوچک مهسا (ژینا) امینی که در بازداشت به سر می‌برد، طی تماسی با خانواده‎‌اش از فشارهای امنیتی و شرایط نامناسب ابراز نگرانی کرده و گفته در صورت ادامه وضعیت بلاتکلیفی، اعتصاب غذا خواهد کرد.

یک منبع آگاه و نزدیک به خانواده صفا عائلی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که او امروز شنبه هشتم مهر طی در تماس با خانواده‌اش گفته در حال حاضر در زندان سنندج نگهداری می‌شود. او از زمان بازداشت با خانواده امکان ملاقات حضوری نداشته است.

به گفته این منبع، صفا عائلی از روزی که بازداشت شده تحت بازجویی‌های شدید قرار دارد و پیگیری‌های خانواده او نیز با وعده‌های عملی نشده مسئولان بی‌نتیجه مانده است: «از روزی که صفا بازداشت شده به خانواده آنها وعده داده‌اند که به زودی آزاد می‌شود و پیگیر کارهای او هستند، اما این وعده‌ها هر روز تکرار می‌شود و هیچ‌کدام عملی نشده است، تنها خانواده را سر کار گذاشته‌اند. حتی گفته بودند او را بازداشت کرده‌اند تا در وقایع پیش‌رو بلایی سرش نیاید و گفته بودند ۲۵ شهریور آزاد می‌شود، ولی هر بار دروغ دیگری می‌گویند.»

منبعی که با بی‌بی‌سی گفت‌وگو کرده تاکید می‌کند صفا عائلی طی تماسی که شنبه هشتم مهر با خانواده‌اش داشته گفته در شرایط نامناسبی به سر می‌برد و به او گفته شده که بازداشتش تمدید خواهد شد.

این منبع همچنین افزود که تاکنون هیچ اتهامی به صفا عائلی تفهیم نشده است و او نمی‌داند به چه علت در بازداشت به سر می‌برد.

خانواده صفا عائلی تا مدت‌ها اطلاع نداشتند فرزندشان در کجا زندانی است و او مدتی طولانی را در سلول انفرادی گذرانده است و اکنون به بند عمومی زندان سنندج منتقل شده است.

صفا عائلی، در آستانه سالگرد کشته شدن خواهر زاده‌اش، مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال جاری با یورش بیش از ۲۰ نیروی امنیتی مقابل منزلش بازداشت شد و تا مدت‌ها هیچ‌کس از علت بازداشت و محل نگهداری او اطلاعی نداشت.

او در یک فایل صوتی که قبل از بازداشت برای یکی از بستگانش ارسال کرده بود، گفت که چند روزی است توسط چندین خودروی ناشناس تحت تعقیب قرار دارد و هرجا می‌رود این خودروها او را تعقیب می‌کنند.

مژگان افتخاری، مادر مهسا امینی پیش از این با انتشار پستی در اینستاگرام «خواهان آزادی برادرش شده» و نوشته بود: «ژینا جان عشق دایی جانش بود و همچنین دایی جان افتخار ژینا جانش بود.»بی بی سی

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …