حزب کمونیست کارگری: ضرب و شتم سرباز بابلی شدیدا محکوم است!

در روزهای اخیر ضرب و شتم سرباز بابلی بدست بازپرس جمهوری اسلامی با موجی از انزجار و اعتراض در رسانه های اجتماعی مواجه شد.سرباز وظیفه محمد حسن کریمی، هنگام ورود این بازپرس ماسک بر صورت به ساختمان دادگستری بابل از او کارت شناساسی میخواهد که این انجام وظیفه سرباز به تریج قبای جناب بازپرس برمیخورد و دستور میدهد سرباز را به دفترش ببرند و خود اینبازپرس تربیت شده اسلام او را را به صندلی میبنند و بشدت مورد ضرب وشتم قرار میدهد! بدنبال آن سراغپدر معترض این سرباز میروند و او را هم مورد تهدید قرار میدهند.

وقتی موجی از ابراز همدری با سرباز وظیفه از یکطرف و انزجار و نفرت علیه بازپرس دادگستری و نظام قضایی جمهوری اسلامی راه میافتد، مقامات قضایی و نظامی و امنیتی دست بدست هم میدهند و اعلام میکنند از سرباز وظیفه “دلجویی” شده است و او و پدرش هم اعلام کرده اند: “با پیگیری مسئولان قضایی مساله حل شده است” ورییس کل دادگستری هم “بر لزوم اهتمام تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد” تاکید کرده است!

اما مردم این حکومت را میشناسند. میدانند که این حکومت ماشین لگد مال کردن عزت و حرمت انسانی است نه حفظ آن. میدانند در جمهوری اسلامی حقوق و حرمت شهروندان پشیزی ارزش ندارد. آنچه تازه است فضای اعتراضی جامعه است که ضرب و شتم یک سرباز بلافاصله با چنین عکس العمل وسیعی مواجه میشود و مقامات را به غلط کردن می اندازد.

سربازان، مشمولان سربازی!
امروز فضای جامعه طوری است که با افشاگری شما از ظلم و ستم و جنایاتی که علیه شما در پادگانها حاکم است، جامعه در کنارتان قرار میگیرد و موجی از اعتراض به راه می افتد. فضای پادگانها را افشا کنید و فرماندهان جنایتکار را با عکس و اسم و رسم به جامعه معرفی کنید و ترس و وحشت را به جان آنها بیندازید تا از سرکوب شما و بدرفتاری با شما بر خود بلرزند. آنها میدانند که با شروع انقلاب مردم، سربازان اسلحه هایشان را بطرف آنها نشانه خواهند رفت و از همین الان باید حساب دستشان بیاید که با چه نیرویی طرف حسابند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ آذر ۱۳۹۹ – ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …