ضرب و شتم یک کارگر کارخانه هوراند پلاستیک توسط عوامل کارفرما در شهرستان کلیبر

یکی از کارگران این کارخانه به نام «رامیز نجاتی» زمانی به همراه ۹ نفر از همکارانش پیگیر وضعیت شغلی خود از به مدیریت کارخانه مراجعه می کند که مورد ضرب و شتم مدیر کارخانه و عوامل وی قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایلنا کارفرمای این کارخانه مسائل اخلاقی و انسانی را در مورد کارگران رعایت نکرده و با ادبیات موهن کارگران را مورد خطاب قرار می‌دهد. در نتیجه این اقدام کارفرما، کارگران ناچار اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۲) با مراجعه به اداره کار شهرستان کلیبر با مطرح کردن موضوع مشکلاتشان درخواست پیگیری می‌کنند اما از قرار معلوم شکایت کارگران بلافاصله به گوش کارفرما می‌رسد و به محض مراجعه به محل کار هر ۱۰ کارگر از کار خود کنار گذاشته می‌شوند.

در اعتراض به این وضعیت کارگران اخراجی برای بازگشت بکار چندین بار به محل کار خود مراجعه کرده و پیگیر وضعیت شغلی خود از مدیر کارخانه می‌شوند اما به نتیجه نمی‌رسند، گفت: روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه با مراجعه چندین باره کارگران به محل کار خود، مدیر کارخانه اقدام به ضرب و شتم آقای «رامیز نجاتی» یکی از کارگران اخراجی حاضر در محل کارخانه می‌کند و سپس به عوامل خود در کارخانه دستور می‌دهد او را مورد ضرب و شتم قرار دهند. نجاتی کارگر مصدوم در این درگیری هم اکنون به پزشکی قانونی مراجعه کرده و قصد دارد در دادسرای عمومی شکایت خود را مطرح کند.

اینرا هم بخوانید

‏سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه.

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ‏سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه. “تجمع در مقابل …