محکومیت حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل. واکنش ها

*آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و چندین کشور دیگر حملات ایران به اسرائیل را محکوم کردند.

*جو بایدن در واکنش به حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد «آهنین» ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کرد.او در ابتدای بیانیه خود، حملات «بی‌سابقه» حکومت ایران و نیروهای نیابتی‌اش در یمن، سوریه، و عراق به «تاسیسات نظامی در اسرائیل» را «به شدیدترین لحن ممکن» محکوم کرد.

*اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید نقل کرده که جو بایدن در مکالمه تلفنی خود با بنیامین نتانیاهو بعد از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت که آمریکا در حمله احتمالی متقابل اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد.

*اسرائیل اعلام کرد فضای هوایی‌اش را بازگشایی کرده و فرودگاه بن گوریون فعالیتش را از سر گرفته است.سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید «۹۹ درصد» پرتابه‌ها پیش از رسیدن به هدف خنثی شده‌اند اما اصابت موشک به پایگاه هوایی نواتیم و «آسیب جزئی» به آن را تایید کرد.

  • رسانه های حکومتی به نقل از رئیس ستاد ارتش: عملیات «وعده صادق» از نظر ما پایان یافته؛ قصدی بر ادامه‌ آن نداریم / عملیات به اهدافش رسید

*سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک در طول شب گذشته به سمت اسرائیل شلیک شد که ۹۹ درصد آنها رهگیری شد.

هاگاری گفته ایران «۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک» به اسرائیل شلیک کرده است.او همچنین تایید کرد حمله ایران به زیرساخت‌های یک پایگاه نظامی در جنوب اسرائیل «آسیبی جزئی» رسانده است. هاگاری گفت برخی پرتابه‌ها و موشک‌ها علاوه بر ایران، از عراق و یمن به سوی اسرائیل شلیک شده‌اند.

اخبار بیشتر ازوب سایت یورون یوز از اینجا

https://parsi.euronews.com/2024/04/13/iran-began-its-drone-attack-on-israel

اینرا هم بخوانید

سند محرمانه از تعرض جنسی به نیکا شاکرمی و جزئیات قتل او به دست نیروهای امنیتی

بی‌بی‌سی طی تحقیقاتی به سند نحوه مرگ نیکا شاکرمی و عوامل آن دست پیدا کرده: …