طالبان حضور زنان در فیلم‌ها و نمایشنامه‌ها را ممنوع کرد

محمد خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان، در یک کنفرانس خبری امروز در کابل “دستورالعمل جدیدی” را برای رسانه های تصویری معرفی کرده که براساس آن زنان نمی‌توانند پس از این در نمایشنامه‌های تلویزیونی نقش و حضور داشته باشند.

این “دستور‌العمل” ۸ ماده‌ای وزارت امر به معروف دولت طالبان پخش “فیلم‌های مغایر اصول شرعی و افغانی، فیلم‌هایی‌ که سبب بد‌اخلاقی اجتماعی می‌شوند، برنامه‌های تفریحی انتقادی از شخصیت‌ها، انتشار تصاویر نیمه‌برهنه مردان، پخش اخبار از سوی زنان بی‌حجاب و تصاویر پیامبران و صحابه” را در رسانه‌های تصویری منع می‌کند.

جواد مجددی از اعضای اتحادیه خبرنگاران در افغانستان گفت در کنفرانس خبری امروز لحن وزیر اداره امر به معروف طالبان با رسانه‌ها دستور‌ی نبود اما به گفته‌ او، تاکید روی برخی جملات این دستور‌العمل، رسانه‌ها را ملزم به اجرای آنها می‌کند.

او گفت اگر موارد تذکر داده شده در این دستورالعمل مو به مو اجرا شود، تلویزیون‌ها با کمبود محتوا مواجه خواهند شد و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در داخل افغانستان مسدود می‌شوند چراکه به گفته او، بیشتر “شبکه‌های خصوصی تلویزیونی از طریق پخش اعلانات تجاری تمویل می‌شوند.”

احمدالله وثیق، معاون سخنگوی حکومت طالبان به بی‌بی‌سی گفت که این دستور‌العمل امروز توسط وزارت عدلیه (دادگستری) به رسانه‌ها ارایه شده است.

این در حالی است که امروز، ۲۱ نوامبر مصادف با روز جهانی تلویزیون است، و سازمان ملل متحد در بزگداشت از این روز بر نقش آموزشی و فرهنگ‍‌ سازی تلویزیون در میان ملت‌ها و کشورها تاکید کرده است.

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …