طالبان مترجمان توبه کنند و در افغانستان بمانند

گروه طالبان از مترجمان افغان نیروهای بین‌المللی خواستند «توبه» کنند اما پس از خروج سربازان غربی همچنان در افغانستان بمانند.

طالبان روز دوشنبه ۱۷ خرداد (جوزا) با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه تأکید کردند که این گروه از شهروندان افغان را «هیچ خطری تهدید نخواهد کرد» و گفتند که پس از خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان «هیچ کس نباید کشور را ترک کند».

در بیانیه مطبوعاتی طالبان آمده است: «تعداد قابل توجهی از افغان‌ها در طی دوران اشغال در ۲۰ سال گذشته گمراه شده و با نیروهای خارجی به عنوان مترجم، نگهبان یا هر عنوان دیگری کار کردند. اکنون که نیروهای خارجی خارج می‌شوند آنها می‌ترسند و به دنبال ترک کشور هستند.»

طالبان افزوده‌اند: «امارت اسلامی می‌خواهد به آنها بگوید كه باید نسبت به اقدامات گذشته خود ابراز پشیمانی كنند و دیگر در آینده دست به چنین فعالیت‌هایی نزنند كه این به معنای خیانت به اسلام و كشورشان است. اما هیچ کس نباید کشور را ترک کند.»

طالبان گفته‌اند: «امارت اسلامی هیچ مشکلی برای آنها به وجود نخواهد آورد و از آنها می‌خواهد که به زندگی عادی برگردند و به کشورشان خدمت کنند. از جانب ما هیچ خطری متوجه آنها نیست. ما آنها را دشمن خود می‌دیدیم، اما هنگامی كه آنها از صفوف دشمن خارج شوند، دوباره در كشور خود افغان‌های عادی می‌شوند و نباید ترس داشته باشند.»

آنها نتیجه‌گیری کرده‌اند: «با این حال اگر آنها برای به دست آوردن اصطلاحاً پناهندگی به هر کار خطرناکی متوسل شوند، این مشکل خودشان و مجاهدین است.»یورونیوز

اینرا هم بخوانید

واکنش معلمان به محکومیت محمد رسول‌اف: این حکم «قرون وسطایی و ظالمانه» را لغو کنید

واکنش‌های گسترده‌ هنرمندان و فعالان سیاسی و صنفی به صدور حکم ۸ سال حبس، شلاق، …