طبقه کارگر نماینده انسانیت در برابر نظام ضد انسانی سرمایه است، پیام حمید تقوائی بمناسبت روز جهانی کارگر

فرارسیدن روز جهانی کارگر را به کارگران در ایران و در سراسر جهان و به همه مردم آزاده تبریک میگویم.

اول ماه مه روز نمایش وحدت و عزم و قدرت طبقه کارگر در مبارزه علیه نظام ضد انسانی سرمایه داری و روز تاکید بر نقش تعیین کننده طبقه کارگر در رهائی جامعه از سلطه سرمایه است.

سرمایه داری برای اکثریت عظیم مردم در چهارگوشه جهان حاصلی بجز ریاضت کشی و فقر و محرومیت و بی حقوقی و تحمیل انواع تبعیضات و مصائب و نابرابری ها نداشته است. امروز سود پرستی سرمایه حتی کره ارض را در معرض نابودی قرار داده است. منزلت و معیشت میلیاردها انسان، نفس بقای کره زمین و ساکنین اش، در گرو در هم شکستن نظامی است که هدف و انگیزه ای بجز سود و سودآوری هر چه بیشتر و نتیجه ای بجز انباشت کوه ثروت در دست یک درصدیهای حاکم و ریاضتکشی و فقر و بیحقوقی مفرط برای نود و نه درصد مردم جهان در بر ندارد. ریشه همه مصائب مردم دنیا سلطه سرمایه است و امروز این واقعیت  بیش از هر زمان دیگر در برابر چشم همگان قرار گرفته است. بشریت برای رهائی از فقر و تبعیض و بیحقوقی، برای رسیدن به یک جامعه آزاد و برابر و مرفه انسانی، و برای بازگرداندن اختیار به انسان، باید از سلطه سیاسی و اقتصادی سرمایه خود را رها کند و این واقعیت طبقه کارگر را در مرکز همه مبارزات و اعتراضات اجتماعی در همه کشورها قرار میدهد. پرچم رهائی جامعه از شر سرمایه و برپائی جامعه ای آزاد، برابر، مرفه و انسانی در دست طبقه کارگر است.

این نقش و جایگاه کلیدی طبقه کارگر را بیش از هر کشور دیگری در ایران تحت سلطه حکومت اسلامی سرمایه میتوان مشاهده کرد. اعتصابات و اعتراضات کارگری که بویژه در چند سال اخیر ابعاد بیسابقه ای یافته بود زمینه ساز جنبش گسترده و عمومی ای شد که امروز سرنگونی قریب الوقوع جمهوری اسلامی را به گفتمان جامعه و حتی مقامات و جناحهای حکومتی تبدیل کرده است.

در این مبارزه طبقه کارگر آمال و خواستهای توده عظیم مردمی را نمایندگی میکند که از بربریت سرمایه داری به تنگ آمده اند. نه تنها کارگران بلکه زنان، جوانان، بازنشستگان، دانشجویان، نویسندگان و هنرمندان، خانواده های اعدامیان و زندانیان سیاسی، مالباختگان، همجنسگرایان، مردم منسوب به مذاهب و ملیتهای دیگر، و در یک کلام نود و نه در صد مردم ایران میخواهند از شر جمهوری اسلامی رها بشوند و پیروزی در این مبارزه در گرو ایفای نقش رهبری کننده طبقه کارگر است.

در شرایط پرجنب و جوش و سرنوشت سازی که جامعه  از سر میگذراند اتحاد و تحزب طبقه کارگر برای قرار گرفتن در راس انقلابی که در ایران شکل میگیرد مطلقا حیاتی و تعیین کننده است. باید با سلاح نقد ریشه ای سرمایه داری و حکومت اسلامی اش در همه زمینه ها بمیدان آمد و جامعه بپاخاسته را تا بزیر کشیدن جمهوری اسلامی و در هم کوبیدن نظم ضد انسانی سرمایه داری رهبری کرد و به پیروزی رساند. برای پیشبرد این امر خطیر همه کارگران را به پیوستن به صفوف حزب خود، حزب کمونیست کارگری، فرامیخوانم!

بار دیگر روز جهانی کارگر را به کارگران و به توده مردمی که رهائیشان درگرو پیوستن به صف مبارزه طبقه کارگر برای رفاه و آزادی و سوسیالیسم است، تبریک میگویم!

 

حمید تقوائی

٦ اردیبهشت ١٣٩٧، ٢٦ آوریل ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …