“طرح رواندا “؛ اخراج پناهجویان و سیاست های ضد پناهندگی دولت انگلیس، بشدت محکوم است

دولت انگلیس روز جمعه ١٥مارس اعلام کرد بر اساس “طرح روندا”، برای مقابله با پناهجویانی که با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور می‌کنند و وارد این کشور می‌شوند، به برخی از آنها بلیط یک طرفه به رواندا داده می‌شود”. طرح جدید انگلیس که برای پیشبرد این سیاست ضد پناهندگی به نام “طرح رواندا” معروف شده، قرار است تقاضای متقاضیان پناهندگی در روندا بررسی شود. این طرح با انتقادهای فراوانی مواجه شده و فعالان مدنی آن را “غیرانسانی” خوانده‌اند. دولت اعلام کرده اولین پناهجویان ممکن است ظرف چند هفته از بریتانیا به رواندا منتقل شوند. قرار است در رواندا به درخواست پناهندگی این افراد رسیدگی شود.

بی بی سی در این مورد نوشته:”طرح رواندا” بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر دولت محافظه‌کار بریتانیا برای کاهش تعداد افرادی است که با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا می‌شوند.بوریس جانسون گفته است طرح رواندا، شامل افرادی می‌شود که از ابتدای سال جاری به طور غیرقانونی وارد بریتانیا شده‌اند.این رقم در سال گذشته به ۲۸۵۲۶ نفر رسید. این رقم یک سال قبل ۸۴۰۴ نفر بود.

“طرح رواندا”، طرحی بشدت ضد پناهندگی؛ ضد انسانی و راسیستی است که در نظر دارد جلوی وارد شدن هزاران انسان فراری و جویای پناهندگی به انگلیس را بگیرد. اجرای این بشدت محکوم است. این حق همه انسانهای فراری از جهنم رژیم های دیکتاتوری و بحرانهای سیاسی جاری در کشورهای جهان است، که به یک کشور امن وارد شده و در آنجا اقامت کنند.

اینرا هم بخوانید

اعتراض کارکنان راه آهن کرمان با خواست بازگشت به کار و علیه اخراج کارگران

روز یکشنبه ٣٠ اردیبهست جمعی از کارگران لوکوموتیوران راه آهن استان کرمان در اعتراض به اخراج …