تازه ترین خبرها از پنجاه و یکمین روز تهاجم روسیه به اوکراین

تهاجم روسیه به اوکراین وارد پنجاه و یکمین روز خود شده است. در طول این مدت بیش از 4 میلیون نفر آواره و هزاران نفر کشته شده اند. جنگ شدید در شهر ماریوپل ادامه دارد. هزاران نفر از مردم این شهر در وضعیت اسفناکی گیر کرده اند. شدت درگیری‌‌ها در شرق این کشور افزایش یافته و نیروهای ارتش روسیه تلاش می‌کنند ناحیه دونباس را به تصرف کامل خود درآورند.

*سازمان ملل: مردم در ماریوپل تا سرحد مرگ گرسنگی می‌کشند.رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته است که مردم در شهر بندری ماریوپل اوکراین، که در محاصره نیروهای روسی قرار دارد، در حال مرگ بر اثر گرسنگی هستند و این بحران انسانی در صورت ادامه یافتن ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده بدتر نیز خواهد شد.

*دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرد که در مجموع ۶ هزار و ۶۷۳ مورد جنایات جنگی توسط سربازان روسی در اوکراین ثبت شده است و این موارد در دست بررسی هستند.

* روسیه، حملات موشکی به کی‌یف را تشدید خواهیم کرد.اعلام کرد که موشک‌های کروز ناوهای این کشور یک کارخانه تولید موشک‌های ضدکشتی را در کی‌یف هدف قرار داده است. موشک‌هایی که -به گفته اوکراین- ناو مسکووا را هدف قرار داده بود ساخت این کارخانه است.

*وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزمناو مسکوا روز پنج‌شنبه در آب‌های دریای سیاه غرق شد، رخدادی که مسکو دلیل آن را انفجار در انبار مهمات رزمناو عنوان کرده، اما اوکراین می‌گوید که نیروهای این کشور کشتی روسی را با موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

*وزارت خارجه روسیه روز جمعه هشدار داد که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو برای این کشورها و همچنین امنیت اروپا «عواقب» خواهد داشت.

*روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که مسکو درباره ادامه فرستادن تسلیحات به اوکراین، به ایالات متحده هشدار داده است.

اینرا هم بخوانید

آیدا شاکرمی، خواهر نیکا چهارم تیرماه دوباره محاکمه میشود

رضا شفاخواه، وکیل مدافع آیدا شاکرمی خواهر نیکا شاکرمی اعلام کرد: “پرونده موکلم با صدور کیفرخواست …