ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای “رأی دادن” به آمریکا بروند

مهر:ظریف وزیر امور خارجه حکومت با بیان اینکه امکان اخذرأی از شهروندان مقیم کانادا وجود نداردگفت:صندوق های متعددی در شهرهای مختلف آمریکا درنظر گرفته شده، لذا شهروندان مقیم کانادا به آن صندوق ها مراجعه کنند.

وی همچنین در مورد امکان قرار دادن صندوق های اخذ رأی در کشور کانادا گفت: متأسفانه مقررات کانادا این است که رأی گیری باید در اماکن دیپلماتیک صورت گیرد و به دلیل اینکه ما حضور دیپلماتیک در کانادا نداریم اخذ رأی در این کشور وجود ندارد اما وضعیت خوبی در آمریکا داریم و صندوق های متعددی پیش بینی شده است، لذا شهروندان مقیم کانادا می توانند به نزدیک ترین شهرهای محل زندگی شان در آمریکا برای رأی دادن مراجعه کنند.

————–

گزارش بی بی سی در این باره.

ظریف: کانادا آماده رای‌گیری از ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری نیست

و در عین حال گفت که یک هیئت کانادایی در تهران حضور دارد و وزارت خارجه موضوع مشارکت ایرانیان در این انتخابات را با اعضای هیئت پیگیری خواهد کرد.

پیشتر گزارش شده بود که وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه کانادا در شامگاه دوشنبه، موضوع رای‌گیری از ایرانیان مقیم آن کشور را مطرح کرده و وزیر امور خارجه کانادا ضمن تقدیر از خدماتی که جامعه ایرانیان مقیم کانادا به آن کشور کرده‌اند‌ گفته است که از اهمیت این انتخابات برای جمهوری اسلامی آگاه است اما برای ایجاد مراکز اخذ رای در کانادا رفع “برخی مشکلات فنی” ضرورت دارد.

هفته گذشته وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت که از راه‌های دیپلماتیک در صدد است شرایطی فراهم آورد تا ایرانیان مقیم کانادا بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. اوایل ماه آوریل هم نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در تماس با دفتر نمایندگی کانادا در این سازمان همین درخواست را مطرح کرده بود.

به گزارش منابع خبری در کانادا، برخی از تشکل‌های ایرانی در کانادا از دولت این کشور خواسته بودند امکان مشارکت ایرانیان علاقمند به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم آورد در حالی که برخی دیگر مخالف مشارکت در این انتخابات هستند.

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …