عراق: انتقال گروه‌های کرد ایرانی از نواحی نزدیک به مرز ایران در اقلیم کردستان آغاز شد

به گفته وزیر خارجه عراق انتقال گروه‌های کرد ایرانی از نواحی نزدیک به مرز ایران در اقلیم کردستان آغاز شده است. آنها در مناطقی در غرب عراق مستقر می‌شوند. دولت ایران بارها پایگا‌ه‌های این احزاب را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش رویترز فواد حسین، وزیر خارجه عراق روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش انتقال گروه‌های کرد ایرانی را از مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران به اردوگاه‌های دور از مرز به عنوان بخشی از توافق امنیتی بین بغداد و تهران آغاز کرده است.

دولت عراق‌، اقلیم کردستان عراق و ایران در ماه مارس سال جاری میلادی قرارداد امنیتی مرزی را امضا کردند که هدف اصلی آن دور کردن نیروهای کرد ایرانی از منطقه مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق است، جایی که جمهوری اسلامی می‌گوید مخالفان کرد مسلح تهدیدی برای امنیت آن هستند.

فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «ما با طرف ایرانی درباره عدم تهدید به استفاده از خشونت و عدم تهدید به حمله به برخی مناطق در اقلیم کردستان عراق گفت‌وگو خواهیم کرد».

وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: «بر اساس توافق عراق و ایران، اقدامات لازم برای خروج این گروه‌ها از مناطق مرزی انجام شده و آنها در کمپ‌هایی در عمق کردستان عراق مستقر می‌شوند.»او خبر داد که روز چهارشنبه به تهران سفر خواهد کرد تا شخصاً این پیام را ابلاغ کند، به این امید که از هر گونه تشدید تنش در مرز جلوگیری شود.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …