عراق صحنه رو در رویی مردم با دولت و حاکمان دزد و فاسد

کاظمی مجبور شد اعلام کند؛ باندهای جنایت‌کار مسلح را خلع سلاح می‌کنیم!

فیلمی که میبینید رو در رویی های مردم با اوباش حاکم در شهر ناصریه است. مردم به میدان «حبوبی» یکی از میدانهای محل تجمع اعتراضات مردم در ناصریه برگشته اند. مردم معترض مقر ها و دفاتر احزاب حاکم را مورد حمله قرار دادکرده اند. مقر و دفاتر حزب الله را با بولدوزر ویران کرده اند و دفاتر آنها را به آتش کشیده اند. عکسهای نوری المالکی را در خیابانها به آتش کشیده اند. مردم در شهرهای بغداد، بصره و نصر علیه باندهای فاسد حکومتی و حشدالشعبی، برای گرفتن حقوقهای پرداخت نشده، علیه تروریسم و علیه ترور رهام یعقوب فعال زنان در بصره با تجمعهای اعترضی کوبنده به میدانهای تحریر برگشته اند. مردم علیرغم محدودیتهای مرگبار کرونا به ادامه اعتراضات کوبنده برگشته اند. فشار اعتراضات مردم کاظمی را وادار به موضعگیری کرده است. او در بصره در ٢٢ اوت گفت: «سلاح‌های مسلح غیرقانونی و باندهای خرابکار و جانی گرفته خواهد شد… برای بنای دولت زمان بدهید… شما انتخابات زودرس میخواستید که برگزار می‌شود… من از طریق آرای شما تغییر را ایجاد می‌کنم.

مردم معترض خواهان خلع سلاح نیروها و باندهای تروریستی و اسلامی هستند. مردم به سیستم موزائیکی قومی و مذهبی و باندهای دزد و جنایتکار و به میلیشیای دولتی در خدمت این باندها اعتراض دارند. مردم خواهان قدرت خودشان و اداره شورایی در عراق هستند. مردم سیستم موزائیکی قومی را نمیخواهند. مردم حقوق پایه مکفی برای تامین زندگی میخواهند. کارگران هم اکنون در اعتصابات کوبنده برای گرفتن حقوقهای پرداخت نشده در اعتراض و اعتصاب هستند.

یکشنبه ٢٣ اوت صدها نفر از کارگران و کارمندان قراردادی وزارت برق، مقابل وزارت دارایی در بغداد دست تظاهرات زدند و خواستار پرداخت حقوق و رسمی و دایمی شدن قراردادهای خود شدند. آنها با یورش به در ورودی وزارت دارایی تلاش کردند تا بر «طیف سامی» مدیر اداره بودجه فشار آورند تا حقوقهایشان را پرداخت کنند. کارگران برق در ادامه جاده «محمد القاسم» را از سمت وزارت دارایی در بغداد بستند. اعتصابات به اعتراضات خیابانی مردم قدرت تازه ای داده است.
https://tinyurl.com/y6mwsqvv
برای تماس با حزب، ارسال خبر و گزارش، همکاری و عضویت میتوانید با آدرسهای زیر تماس بگیرید:
واتس اپ: 00447435562462
کانال تلگرام حزب: @wpi_hkki
اینستاگرام: wpi91
پیامگیر تلگرام @wpi_tamas

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …