عراق13 فرانسوی داعشی را دستگیر کرد

العربیه:منابع العربیه می‌گویند که سازمان اطلاعات عراق در عملیاتی امنیتی در خاک سوریه، اقدام به دستگیری 13 فرانسوی از برجسته‌ترین رهبران داعش و اعضایی دیگر از این گروه کرده است.

منابع امنیتی پنجشنبه 21 فوریه همچنین گفتند که سازمان اطلاعات عراق، موفق به تفکیک بزرگترین مجموعه فراهم کننده تامین مالی برای داعش شده است.

پیش از این یکی از فرماندهات نیروهای داوطب عشایر در استان الانبار اعلام کرده بود که نیروهای عراقی، 150 داعشی را از نیروهای سوریه دمکراتیک تحویل گرفت که در منطقه مرزی الباغوز دستگیر شده‌اند.

قطری عبد یکی از فرماندهان نیروهای دواطلب عشایر گفت که فرماندهی عملیات الجزیره و تیپ هفتم ارتش عراق موفق شدند 150 داعشی تحت نعقیب نیروهای امنیتی عراقی را تحویل بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین مجموعه از چند مجموعه‎‌ای است که بر مبنای توافق، تحویل نیروهای عراقی شد. بنا بر توافق صورت گرفته، قرار است حدود 502 از نیروهای داعش، به نیروهای عراقی تحویل داده شوند.از سویی هشام الهاشمی کارشناس امنیتی در توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که نیروهای امنیتی، نخستین مجموعه از افراد تحت پی‌گرد را دستگیر کرد و برای تحقیقات و سپس محاکمه، به بازداشت‌گاه‌های ویژه منتقل خواهند شد.

از سویی مصطفی بالی از مسئولان نیروهای سوریه دمکراتیک گفت که انتظار می‌روند خارج کردن غیرنظامیان از آخرین منطقه تحت تصرف داعش در شرق سوریه، روز پنجشنبه به پایان برسد و پس از آن نیروهای سوریه دمکراتیک با نیروهای داعش باقی‌مانده خواهند جنگید.

روستای الباغوز واقع در مرز عراق، آخرین منطقه تحت تصرف داعش در دره رود فرات در سوریه به شمار می‌آید.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …