عربستان خواهان مقابله جهانی با «زیاده‌روی‌های» ایران شد

عربستان خواهان مقابله جامعه جهانی با «زیاده‌روی‌ها» و «نقض تعهدات هسته‌ای» به دست ایران شد.

به گزارش روزنامه رسمی عربستان، شاهزاده عبدالله بن خالد بن سلطان، نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بر اهمیت کار کردن روی یک توافق جامع و بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وی در اجلاس شورای حکام سازمان ملل برای مذاکره پیرامون راستی‌‌آزمایی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گفت هر یک از اعضای جامعه جهانی باید تلاش کند تا خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد تا تضمینی برای امنیت جامعه جهانی شود.

وی گفت توافق جدید جامعی باید حاصل شود که به طور دائمی هم برنامه هسته‌ای ایران و هم سایت‌های نظامی آن را پایش و کنترل کند و اگر ایران نقض تعهدی کرد، تحریم‌های بین‌المللی سریع و در کوتاه‌ترین زمان بر ایران اعمال شود.

وی همچنین گفت بعد از امضای برجام، ایران به اقدامات خرابکارانه و ناامن کردن همسایه‌ها ادامه داده و امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

به گفته عبدالله بن خالد، رفتار ایران طی ۴۰ سال گذشته خشونت‌آمیز و تهاجمی بوده و آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نشان می‌دهد که ایران برجام را نقض کرده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

اعتراضات مال‌باختگان رضایت‌خودرو مقابل قوه قضاییه، مس سرچشمه، کامیونداران

اعتراضات معیشتی در ایران روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع کارگران پیمانکار در مجتمع مس …