عزیزه لطف الهی: اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

 ١٤ فروردین ١٣٩٧ / ٣ مارس ۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

 

‌ نامه لیلا میر غفاری

برای ماموران مزدور سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و اطلاعات فاسد جنایت کار قوه قضاییه می نویسم
من لیلامیرغفاری زنی که سخت ترین آسیب هارا از حکومت انتصابات فامیلی و آخوندی جمهوری اسلامی دیده ام با تمام توان در برابر ظلم شما ایستاده ام، چرا که ظلم های شما سالهاست به من ثابت شده است.
اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و تمامی سیستم امنیتی !خیلی خوشحالم که میبینم مستاصل شده اید در برابر شجاعت و مقاومت مبارزین شجاعی چون آرش صادقی، سهیل عربی ،فرهاد سلمانپور، هنگامه شهیدی، گلرخ ایرایی، آتنا دایمی .شدیدا با کمبود نیروی انسانی مواجه هستید ، مردم همه شما را شناخته اند و خشمی عمیق نسبت به شما دارند، در جامعه جهانی منفورید و همه شمارا تروریست معرفی میکنند و مردم شمارا داعشی و مزدور میشناسند.

در مقابل همه شما، سردار بی غیرت سپاه پاسداران قاسم سلیمانی و دادستان جنایتکار دادگاه روحانیت ابراهیم ریسی من زنانه ایستاده ام و مطالبات به حق خود را بدون ترس از زندان قرچک اوین و حبس در تیمارستان روانی روزبه یا انتقال به شکنجه گاه وبازداشت گاه وزرا تا شکستن پایم یا احضارها و مزاحمت های مکرر برای نزدیکانم وخودم که همه را تجربه کرده ام

برای همه آنها آماده ام و ترسی ندارم و با مقاومت و قبول هزینه های این راه که نتیجه آن آزادی ایران است ثابت خواهم کرد شما حکومتی مقتدر نیستید و این اراده ماست در مبارز با شما جنایتکاران اختلاس گر و متجاوز که پیروز خواهد شد وهزاران درود میفرستم به بانوی شجاع هنگامه شهیدی که در برابر اطلاعات قوه قضاییه ایستاده هنگامه جان تو تنها نیستی!

 

در دفاع از حرمت انسانی تن فروشان

قضات دادگاه قانون اساسی در کره جنوبی پس از رسیدگی به دادخواست زنی که ممنوعیت روسپیگری را مغایر حقوق اساسی افراد دانسته بود، با اکثریت آرا اعلام کردند که از آنجا که روسپیگری “مغایر حرمت بشری” است، نمی‌تواند به عنوان حرفه‌ای مجاز، تحت حمایت قانون قرار گیرد.

آنچه مغایر حرمت بشری است نظام و سیستمی است که انسان را وامیدارد برای گذران زندگی جسم خود را بفروشد تا پول بدست بیاورد. پول داشته باشد تا کرایه خانه بدهد و پوشاک و غذا تهیه کند. رفتار کسی که تن می فروشد تا از کودکان خود نگهداری کند یا برخورداری از بخشی از مواهب زندگی فعلی که برای سرمایه داران مفت و مجانی مهیا است ، نمی تواند مغایر حرمت بشری باشد.

راه حل مبارزه با فحشاء:

مبارزه فعال با فحشاء از طریق از میان بردن زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مقابله قاطع با شبکه ای سازماندهی فحشاء، دلالان، واسطگان و باج خورها.

ممنوعیت اکید هر نوع سازماندهی فحشاء، دلالی، واسطگی و بهره کشی از افرادی که مبادرت به تن فروشی میکنند.

غیر جنایی کردن زندگی و کار افرادی که دست به تن فروشی میزنند. کمک به بازیابی حرمت اجتماعی و احترام به نفس آنها و کوتاه کردن دست شبکه ها و باندهای جنایتکار از زندگی آنها از طریق:
رفع ممنوعیت فروش سکس بعنوان یک شغل فردی و حمایت قانون و نهادهای انتظامی از این افراد در مقابل شبکه ها و باندهای گانگستری، باج خورها و اوباش.

صدور جواز کسب برای افرادی که بعنوان یک شغل فردی مبادرت به تن فروشی میکنند، مصون داشتن شخصیت و حیثیت آنها بعنوان شهروندان محترم جامعه و کمک به سازمانیابی آنها در سازمان صنفی خویش.

ارائه رایگان خدمات پزشکی ویژه پیشگیرانه و درمانی برای مصون داشتن این افراد از بیماری ها و صدمات ناشی از مبادرت به این حرفه.

کار آگاهگرانه، ترغیب و مساعدت های عملی نهادهای مسئول دولتی به افراد تن فروش در کناره گیری از این حرفه، کسب مهارت و آموزش لازم برای اشتغال در بخش های دیگر جامعه.

به نقل از یک دنیای بهتر – برنامه حزب کمونیست کارگری

 

دختران خیابان انقلاب

مریم شریعتمداری که در هنگام ابراز اعتراض به حجاب اجباری از سوی یکی از ماموران نیروی انتظامی مورد خشونت، ضرب و جرح قرار گرفت، قصد دارد این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کند. اینجانب وکالت ایشان را در این خصوص بر عهده گرفته‌ام. بدیهی است، در صورت سکوت در برابر چنین رفتارهای غیرقانونی و خشونتباری نسبت به شهروندان، شاهد تکرار و گسترش آن خواهیم بود. شایان ذکر است، مطابق قانون پلیس حتی در صورت وقوع جرم مشهود، حق اعمال خشونت، ضرب، جرح و بی احترامی به اشخاص و یا اظهارنظر قضایی (مبنی بر مجرم بودن) را ندارد. فقط باید با رعایت موازین شرعی و قانونی و احترام، متهم را به مقام قضایی صالح تحویل بدهد. محمد مقیمی

مریم شریعتمداری، از دختران خیابان انقلاب، به یک سال حبس تعریزی محکوم شده. این حکم روز پنجم فروردین ابلاغ شد.

ندا دختر بچه ۷ ساله اهل مشهد 

جسد ندا سه‌شنبه شب گذشته، درون یک کیسه در حاشیه خیابان شهرک شهید رجایی شهر مشهد کشف شده بود. با اعلام مفقودشدن ندا ۷ساله بررسی‌ها آغاز و مشخص شد که والدین، دخترخود را برای خرید نان به بیرون از خانه فرستاده بودند اما این کودک دیگر باز نمی‌گردد.

 

دهها دختر عفرینی از سوی ارتش تُرکیه ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته‌اند

یکی از مادران در شهر اشغالی عفرین که به دنبال دختر ١۴ ساله خود می‌گردد عنوان کرد که ارتش ترکیه دهها دختر را به گروگان گرفته و به آنان تجاوز کرده‌اند

طبق اطلاعات کسب شده نظامیان دولت ترکیه روز ١٨ مارس شهر عفرین را اشغال کرده و تاکنون تعدادی زیادی از دختران و زنان را ربوده‌اند. زنان و دختران به گروگان گرفته شده را به خانه‌ای در محله ولایت در مرکز شهر منتقل کرده و در این خانه‌ها مداوما به آنان تجاوز جنسی کرده‌اند.

 

ایسکرا ۹۳۰

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …