عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: فعالیت دوبارهٔ گشت ارشاد «در جهت براندازی جمهوری اسلامی» است

جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس روز یکشنبه اول مرداد به سایت جماران گفت:”رفتار بعضی از رفتارهای مسئولین ما در کمال حسن نیت در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی است”.ما از مسئولان درخواست می کنیم از رفتارهای مخرب، غیر عقلانی، توهین آمیز که به رابطه‌ی بین حاکمیت و مردم لطمه وارد می‌کند و هیچ نقشی در بهبود دینداری نخواهد داشت، دست بردارند ولی جالب است هیچ کسی مسئولیت این رفتارها را قبول نمی‌کند!

«احیاء گشت ارشاد با هر اسم و عنوان و شیوه‌ای که اتفاق می‌افتد، جز افزایش بی‌اعتمادی مردم، توهین غیرمستقیم به شعور مردم، افزایش مهاجرت نخبگان، ایجاد فضای رعب و وحشت و تحریک مردم برای چالش مجدد با حاکمیت هیچ حاصلی ندارد.»احیاء گشت ارشاد مخرب است و جز آسیب به امنیت کشور و تحریک مردم به چالش مجدد چیزی ندارد.

جهان آبادی گفت: بر این باور هستم که احیاء گشت ارشاد مخرب است و جز آسیب به امنیت کشور و اینکه مردم را تحریک به چالش مجدد کند و روی اعصاب مردم راه بروند و دیگر دلایل مثل افزایش مهاجرت، دلخوری‌ها و شکاف بین حاکمیت و مردم را در پی نخواهد داشت و حاصل دیگری برای مردم ندارد.

همین که هیچ کسی حاضر نیست مسئولیت گشت ارشاد را قبول کند نشان می‌دهد که این سیاست درستی نیست، چون از سیاست درست حمایت می‌شود. اما اکنون نه دولت، قوه قضاییه، پلیس و نه دیگران حاضر به پذیرش آن نیستند و این یعنی گشت ارشاد مبنای عقلانی ندارد. روز گذشته به همراه خانواده‌ به یکی از میادین شهر رفتم آنچنان حضور گسترده نیروها و ماشین‌های پلیس وجود داشت که تردد مردم و خودروها دچار مشکل بود، نمی‌دانم این حجم از حضور معنا و مفهومش چیست! اما به نظر من عقلانیتی پشت این رفتارها وجود ندارد.

اینرا هم بخوانید

نیکای قهرمان، فراتر از زمان و مکان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …