عفو بين‌الملل: وضعیت جسمانی زرتشت احمدی‌راغب وخیم است

عفو بين‌الملل: وضعیت جسمانی زرتشت احمدی‌راغب وخیم است

عفو بين‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده که وضعیت جسمانی زرتشت احمدی‌راغب، مدافع حقوق بشر و زندانی عقیدتی به دلیل اعتصاب غذای طولانی وخیم است. 

احمدی‌راغب بیش از دو ماه است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. عفو بين‌الملل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته او را بی‌درنگ و بدون قید و شرط آزاد کنند و تا زمان آزادی، دسترسی وی به خدمات درمانی مناسب را تضمین کنند.

زرتشت احمدی راغب شهریور سال گذشته (۱۳۹۸) به طور خشونت‌آمیز بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این بازداشت به دلیل امضای بیانیه‌ای بود که در آن وی به همراه ۱۳ نفر دیگر خواستار استعفای علی خامنه‌ای و تغییرات اساسی در نظام سیاسی حاکم بر ایران شده بود. او پس از حدود یک ماه نگهداری در سلول انفرادی، به بند عمومی زندان اوین منتقل و سرانجام پس از ۵ ماه، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۸ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

این مدافع حقوق بشر روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ جهت تحمل حکم ۹ ماه حبس‌ بازداشت و به زندان تهران برزگ (معروف به فشافویه) منتقل شد. زرتشت احمدی از زمان انتقال به زندان فشافویه دست به اعتصاب غذا زده است.

حکم ۹ ماه حبس او در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ توسط دادگاه انقلاب شهریار به اتهام “تبلیغ علیه نظام” صادر شده است. اساس این اتهام فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز زرتشت احمدی راغب در دفاع از حقوق بشر از جمله نوشتن و امضای بیانیه در دفاع از زندانیان عقیدتی و سیاسی و نشر مطالب انتقادی در فضای مجازی بوده است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …