علیرغم خشونت اوباش اسلامی، تجمع ۸ مارس در مقابل وزارت کار برگزار شد

از صبح امروز روز جهانی زن سرکوبگران جمهوری اسلامی مناطق اطراف وزارت کار را بشدت تحت کنترل گرفته بودند تا مانع رسیدن مردم به مقابل وزارت کار شوند. تعدادی را در مسیرهای اطراف وزارت کار مورد ضرب و شتم قرار دادند و افرادی را دستگیر کردند. علیرغم همه اینها جمعیتی از فعالین حقوق زن در مقابل وزارت کار تجمع کردند تا به ستم و تبعیض علیه زنان اعتراض کنند. تجمع کنندگان در حالیکه پلاکاردهایی چون  نه به تبعیض جنسیتی نه به قوانین تبعیض آمیز و مزد برابر و عادلانه برای زن و مرد در دست داشتند، سرود خواندند و شعار دادند:

حق ما برابری، کار تو ستمگری
آزادی، برابری، عدالت جنستی
نان کار آزادی
زنان، کار، آزادی، پوشش اختیاری​
نترسید نترسید ما همه با هم هستیم

نیروی سرکوب حکومت به تجمع حمله کرد که با مقاومت مردم مواجه شد. سرانجام تعدادی را دستگیر کردند از جمله: بنفشه جمالی، زهره اسدپور، مهرداد فلاحی، پرستو الهیاری، ، آزاده بهکیش، آذر گیلانی، پیمان چهرازی، بهار اصلانی، جواد عباسی توللی، سودابه رخش و علی سالم.

طبق گزارشات مختلف امروز جمعا ۸۴ نفر (۵۹ زن و ۲۵ مرد) دستگیر شده اند. خانواه های دستگیر شدگان در مقابل بازداشتگاه وزرا دست به تجمع زدند و خواهان آزادی فوری عزیزان خود شدند.

حزب کمونیست کارگری حمله به تجمع هشت مارس و دستگیری فعالین حقوق زن را شدیدا محکوم میکند و همه مردم، همه مدافعین آزادی و حقوق زن را فرامیخواند که همراه با خانواده های دستگیر شدگان دست به تجمعات اعتراضی بزنند و بخواهند که دستگیرشدگان فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند.

زنده باد هشت مارس روز جهانی زن

مرگ بر حکومت ضد زن اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۸ مارس ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …