علی‌اف: ایران و ارمنستان به اروپا مواد مخدر قاچاق می‌کردند

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، ایران را متهم کرد که به مدت ۳۰ سال از طریق ارمنستان به اروپا مواد مخدر قاچاق کرده است؛ اتهامی که به سرعت از سوی هر دو کشور ایران و ارمنستان تکذیب شد.

روز جمعه، وب سایت خبری “ترند” که از باکو اداره می‌شود گزارش داد که رئیس‌جمهور آذربایجان در اجلاس سران اتحادیه کشورهای مستقل همسود (CIS) گفته است میزان هروئینی که در مرز ایران و آذربایجان کشف شده، در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

او سپس با اشاره به اینکه ۱۳۰ کیلومتر از این مرز تا سال گذشته توسط ارمنستان اداره می‌شد، نتیجه‌گیری کرد که دو کشور ایران و ارمنستان در یک توطئه بین‌المللی، از این مسیر برای ارسال مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کرده‌اند.

در واکنش به این اتهام، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان حرفهای رئیس‌جمهور آذربایجان را تکذیب کرد و گفت که ایروان همواره در همکاری تناتنگ با نیروهای انتظامی ایران با قاچاق مواد مخدر مبارزه کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آقای پاشینیاین گفت در دورانی که ارمنستان این مرزها را کنترل می‌کرد، سالانه مقدار قابل توجهی مواد مخدر کشف می‌شد و این همکاری هم‌اکنون نیز در مرزهای کشورهای ارمنستان و ایران ادامه دارد.

به گفته نخست‌وزیر ارمنستان، کشف مواد مخدر در مرزهای دو کشور، همین حالا نیز “سه تا چهار برابر” بیشتر شده است.

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، سخنان الهام علی‌اف را “ادعاهایی ساختگی” خواند و طرح آن را در راستای منافع اسرائیل برای “تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان” توصیف کرد.

وی گفت: “متاسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.”از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …