عموی کژوان الماسی: برادرزاده‌ام با دو گلوله کشته شده

عموی کژوان الماسی، جوان ۳۰ ساله کرد سنندجی می‌گوید او با “دو گلوله” نیروهای امنیتی کشته شده اما خانواده‌‌اش زیر فشار مجبور شده‌اند بگویند او “مشروب خورده و تصادف کرده” تا بتوانند جنازه او را تحویل بگیرند. مقام‌های رسمی ایران هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

جنازه کژوان الماسی دیروز در تهران به خانواده‌اش تحویل داده شد و کمال الماسی عموی او که در اربیل زندگی‌ می‌کند می‌گوید به محض ورود جنازه به سنندج، ماموران اطلاعات خانواده را مجبور کردند شبانه او را دفن کنند.

ویدئویی منتشر شده که در آن “با وجود فشارهای امنیتی”، عده‌ای از اهالی سنندج با دف جنازه کژوان الماسی را تا گورستان شهر همراهی می‌کنند.

دو روز پیش کمال الماسی در ویدئویی گفته بود کژوان “جزء تجمع کنندگان مقابل بیمارستان جم بعد از درگذشت محمد رضا شجریان” بوده که دستگیر شده و به او در “ون اطلاعات” شلیک شده است.

برخی رسانه‌ها در ایران گزارش کرده بودند که او پس از بازداشت در “یک مهمانی شبانه در شهریار”، با شلیک ماموران انتظامی کشته شده است.

کنون ویدئوی دیگری از کمال الماسی، عموی کژوان منتشر شده که می‌گوید جنازه را به شرطی تحویل داده‌اند که خانواده زیر “فشار” چنین خبری را اعلام کنند وگرنه این خبر “کذب” است.

آقای الماسی می‌گوید کژوان “اصلا سیاسی نبود” و باید روشن شود جوانی که “زیر فشار اقتصادی” برای کار در رستوران به تهران رفته چگونه سر از “ون” نیروهای امنیتی درآورده است.

آقای الماسی خواستار “آزادی” برادرش شده و می‌گوید اطلاعات او را زیر فشار گذاشته‌ تا بگوید کژوان “تصادف” کرده است. او همچنین می‌گوید فرد دیگری همراه برادرزاده‌اش بوده که او زخمی شده است.

به گفته یکی از دوستان کژوان که جنازه او را دیده، “گلوله به پشت او خورده، احتمالا می‌خواسته از ون نیروی انتظامی در تهران فرار کند که به او شلیک شده است”. او گفت برادرش را به اطلاعات سنندج خواسته‌اند و زیر فشار گذاشته‌اند که بگوید کشته شدن کژوان تصادفی بوده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …