فراخوان اعتصاب سراسری توسط کارگران راه آهن

“شورای هماهنگی خط و ابنیه کارگران راه آهن” برای  روزهای ٥  تا ١٠ آبان فراخوان به اعتصابی سراسری داده است. ٦٥٠٠ کارگر راه آهن با طرح  ٧ خواست فوری فراخوان به اعتصاب در سراسر کشور داده اند. خواستهای کارگران عبارتند از: تسویه حساب کامل حقوقها، پرداخت بیمه درمانی، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای دائم کاری، حق تشکل، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف کردن اخراج کارگران تحت عنوان “تعدیلی” و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق از سوی مدیریت. کارگران اعلام کرده اند که اینها خواستهای همه کارگران راه آهن در سراسر ایران است و باید فورا عملی شود.

بخشهای مختلف کارگران راه آهن در ماههای اخیر در چند نوبت با اعلام خواستهای خود دست به اعتصاب سراسری زده اند. از جمله در ٢٩ تیرماه این کارگران در اعتراض به تعویق پرداخت ٣ تا ٤ ماه مزد در استان‌های خراسان، آذربایجان، لرستان، اصفهان، زنجان و شهرهای اسلام‌شهر، کرج، شاهرود، سمنان، دامغان، گرگان، ورامین، اراک، ارومیه، اندیمشک، زاهدان و همچنین دیزل تهران دست به اعتصاب زدند. همچنین در هفتم مهر ماه کارگران راه آهن شاهرود به خاطر دریافت نکردن چند ماه مزد اعتصاب کردند و در ١٤ مهر نیز کارگران حوزه سرخس در استان خراسان دست از کار کشیدند و بخاطر عدم پرداخت دستمزدهایشان به سمت فرمانداری و استانداری این شهر راهپیمایی کردند.

به گفته کارگران راه آهن مسئولین حکومت بارها وعده داده‌اند که مطالبات کارگران به آنها پرداخت خواهد شد ولی خلف وعده کرده و همچنان کارگران چندماه حقوق و۶ سال پاداش آخر سال (سنوات) را دریافت نکرده اند.

خواستهای اعلام شده از سوی کارگران راه آهن و تاکید آنها بر حق تشکل و حق تجمع یک خواست مهم و حیاتی در اوضاع کنونی است و بطور واقعی مهر اوضاع امروز جنبش کارگری را بر خود دارد. این خواستها میتواند و باید به پرچم اعتراضات همه کارگران در سراسر ایران تبدیل شود. کارگران حق دارند متشکل شوند. کارگران حق دارند اعتراض و اعتصاب کنند. وقت آنست که دفاع از این خواستها را سرلوحه تمام اعتراضات خود علیه حکومت مفتخوران سرمایه دار قرار دهیم و متحدانه برای آنها اعتراض و اعتصاب کنیم. فراخوان به اعتصاب سراسری در روزهای ٥ تا ١٠ آبان از سوی کارگران راه آهن با خواستهای اعلام شده فوق در کنار اعتصاب سراسری رانندگان کامیون سیر پر شتاب جامعه بسوی اعتصابات سراسری را به روشنی نشان میدهد.

 

حزب کمونیست کارگری از اعتصاب سراسری کارگران راه آهن و خواستهای بحق آنها فعالانه دفاع میکند و همه کارگران و مردم را به پشتیبانی از این اعتصاب در پنجم تا دهم آبانماه فرا میخواند. شرکت وسیع خانواده های کارگری در این اعتراضات بسیار ضروری است و یک گام مهم در موفقیت این حرکت خواهد بود.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ آبان ۱۳۹۷، ٢٦ اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …