فراخوان بازنشستگان به برپایی تجمعات بزرگ سراسری


اطلاعیه خبری.

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات هر روزه خود،  فراخوان به تجمعات بزرگ سراسری جهت پیگیری خواستهایشان را داده اند. این تجمعات قرار است در ساعت ده صبح روز ۲۵ تیر در تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی و در  شهرستانها مقابل استانداری ها برگزار شود. سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی، بعنوان سرود همگانی بازنشستگان که اعتراضی بر بساط توحش و بردگی حاکم است در زیر فراخوان آمده است.

قبلا نیز معلمان بازنشسته در ساعت ده صبح همان روز به تجمع در مقابل وزارت کار فراخوان داده بودند. به این ترتیب ۲۵ تیر یکی از روزهای اعتراضات گسترده بازنشستگان خواهد بود.

در عین حال تجمعات هر روزه بازنشستگان ادامه دارد و امروز بیستم تیرماه بازنشستگان در دو شهر اصفهان و کرمان تجمع داشتند. در کرمان در این روز آنها در مقابل تامین اجتماعی تجمع کرده و با خواندن سرود زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، راهپیمایی کردند. در اصفهان بازنشستگان شعار میدادند: استاندار حیا کن، صندلی را رها کن!

اعتراض بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به سونامی گرانی و به تصمیم به افزایش محدود و ده درصدی حقوقها و بلاتکلیف ماندن عملی میزان افزایش مستمری هایشان علیرغم گذشت چهار ماه از آغاز سال و نیز به بی پاسخ ماندن دیگر مطالباتشان است.  بازنشستگان در تجمعاتشان همواره صدای اعتراض خود را  علیه تبعیضها و نابرابری ها و به کل بساط سرمایه داری مافیایی و دزد و چپاولگر بلند کرده و خواستهای فوری آنها از جمله عبارتند از : لغو مصوبه افزایش محدود و ده درصدی حقوقها و بالابردن سطح مستمری ها به بالای خط فقر، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها و دزدیها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی، و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزارت. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲–

اینرا هم بخوانید

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل: مرگ رئیسی نباید باعث فراموشی نقض حقوق بشر در ایران شود

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده تاکید کرد مرگ رئیسی نباید باعث شود نقض …