فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ سراسری برای ۴ دیماه

فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ سراسری برای ۴ دیماه.بیست و نهمین هفته اعتراضات سراسری بازنشستگان کشوری

بخش های مختلف بازنشستگان از جمله بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و فولاد برای ساعت صبح روز چهارم دیماه در اعتراض به وضع بد معیشتی و برای پیگیری مطالبات خود به تجمع بزرگ و سراسری در مقابل سازمان برنامه و بودجه فراخوان داده اند. بازنشستگان فولاد همچنین برای ساعت ۹ صبح سوم دیماه برای بلند کردن صدای دادخواهی خود علیه تعرضات معیشتی حکومت و بی پاسخ ماندن مطالباتشان تجمع خواهند داشت. این فراخوانها نشانگر فضای انفجاری در میان جمعیت میلیونی بازنشستگان و اتحاد مبارزاتی آنهاست. بازنشستگان با شعارهایی چون “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”، و “شاغل و بازنشسته اتحاد” کل جامعه را علیه فقر و بی تامینی به مبارزه فراخوانده و پرچم اتحاد طبقاتی کارگری را بدست دارند.

اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیون، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و چپاولها و باز گرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی، توقف تعرضات معیشتی حکومت تحت عناوینی چون پرنامه توسعه هفتم و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان و کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی خواستهای مشترک و سراسری بازنشستگان است که بارها آنها را در تجمعاتشان فریاد زده اند. بازنشستگان صدای رسای اعتراض همه مردم هستند . حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از خواستها و مبارزات بازنشستگان همه مردم را به همبستگی با فراخوانهای اعتراضی آنان برای روزهای سوم و چهارم دیماه فرا می خواند.

گفتنی است که امروز سه شنبه ۲۸ آذر ماه بازنشستگان کشوری شامل معلمان و بخشهای دیگر کارکنان بازنشسته در اعتراض به فقر و بی تامینی و برای پیگیری مطالباتشان در مقابل صندوقهای بازنشستگی تجمع کردند. بنا بر گزارشات دریافتی تا کنون این تجمعات در چندین شهر از جمله اهواز، کرمانشاه، شیراز، همدان و سنندج برگزارشده است. در اهواز بازنشستگان با شعار “اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد” صدای اعتراض کل جامعه علیه فقر و بی تامینی را فریاد زدند و همگان را به اتحاد مبارزاتی فراخواندند. بازنشستگان همچنین شعار میدادند:”بازنشسته به پا خیز، برای رفع تبعیض”.

در کرمانشاه یکی از بازنشستگان علیه فقر و بی درمانی و بدتر شدن هر روز بیشتر وضع زندگی بازنشستگان سخنرانی کرد و بر پیگیری مطالبات تاکید کرد و سخنان پرشور او با کف زدن جمعیت همراه شد. در این حرکت اعتراضی بازنشستگان با شعارهای “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد” بر آزادی فوری معلمان و کارگران زندانی تاکید کردند. در کرمانشاه بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و سایر صندوقهای استان برای ساعت ده صبح روز سوم دیماه به تجمعی سراسری مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی فراخوان داده اند . در سر سخن ین فرخوان آمده است: ” درد مشترک ، فریاد مشترک می طلبد . همه با هم خواهیم آمد”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …