فراخوان معلمان به تجمع سراسری برای ۲۲ مهر

معلمان برای ساعت ده صبح روز ۲۲ مهر و جهت پیگیری مطالبات خود و در اعتراض به عدم اجرای رتبه‌بندی به صورت کامل و اجرا نشدن همسان‌سازی بازنشستگان فراخوان به تجمع سراسری داده اند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی  فرهنگیان ایران در این رابطه در تهران و  استان البرز به تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه، در مراکز استانها به تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش و در شهرستانها به تجمعات مقابل اداره آموزش و پرورش فراخوان داده است.

از آغاز سال جاری تا کنون معلمان در روزهای اول مهر، سوم مهر و ۱۱ مهر تجمعات گسترده ای داشته اند. در سوم مهر ماه این تجمعات در ۴۵ شهر برگزار شد.

اعتراض معلمان به فقر و تبعیض و نابرابری و سرکوبگریهای حکومت است. معلمان در تجمعات اخیر خود با این شعارها خواستهای خود را فریاد زدند:  “هشتاد درصد حل نشه کلاسها تعطیل میشه”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “نه تسلیم، نه سازش، رتبه بدون خواهش”، ” معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن”.

اجرای همسان سازی و افزایش آن به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی برای تمامی معلمان شاغل و بازنشسته، درمان رایگان و بالا بردن سطح خدمات دهی بیمه ، ایجاد تسهیلات لازم برای تامین مسکن و پرداخت حق سنوات بازنشستگان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی از جمله خواستهای اعلام شده معلمان است.

همچنین یک کارزار مهم معلمان برای آزادی معلمان زندانی و برای پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است. یک روز بعد از تجمع بزرگ آنان در سوم مهر ماه عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی معلمان در گیلان بازداشت شد و بنا بر آخرین خبر ها قرار بازداشت او تمدید شده است. در این مدت معلمان به اشکال مختلف از جمله توفان تویتری، سر زدن به خانواده وی و تجمع در مقابل دادگسترش رودسر پیگیر وضعیت وی شده و خواستار آزادی او و همه معلمان زندانی شده اند. هم اکنون ۱۵ معلم در بازداشت بسر میبرند، یک شعار اعتراضی معلمان در تجمعاتشان زندانی سیاسی آزاد باید گردد است. باید، با این شعار و با این اعتراضات و کارزار ها وسیعا همصدا شد.

معلمان یک نیروی رزمنده و پیشتازند که نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای سراسری و بطور ویژه مطالبه تحصیل رایگان برای همه داشته اند. خواستهای اعلام شده معلمان خواستهای همه مردم است و باید از خواستها و مطالبات آنهاه وسیعا حمایت کرد. بویژه انتظار میرود که خانواده های دانش آموزان و دانشجویان به اشکال مختلف و مشخصا شرکت در تجمعات اعتراضی معلمان از مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کنند. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع خود از مبارزات معلمان همگان را به شرکت فعال  در تجمعات اعتراضی معلمان  پشتیبانی از خواستهای آنان فرا میخواند.  با بسیج نیروی وسیع اجتماعی خود تجمعات معلمان را به تجمعاتی فراگیر و گسترده تبدیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مهر۱۴۰۰ ، ۸  اکتبر  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …