فراخوان کشاورزان و مردم اصفهان به تجمع برای فردا پنجم آذرماه و حمایت از این فراخوان در استانهای دیگر- باید وسیعا حمله نیروهای مسلح حکومت به تجمع مردمی در اصفهان را محکوم کرد!

اطلاعیه 8:

بدنبال حمله وحشیانه شب گذشته نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی  به متحصنین در بستر زاینده رود و کمک رسانی گروههایی از مردم به آنها، کشاورزان در محل ماندند. اما بامداد امروز چهارم آذرماه مزدوران حکومتی با همراهی نیروی انتظامی باردیگر به تحصن کنندگان یورش بردند و ضمن ارعاب و تهدید آنان، داربست‌‌های چادرهای کشاورزان را با لودر در هم شکستند و چادرهای آنان را آتش زدند.

کشاورزان و مردم معترض اصفهان در اعتراض به این سرکوبگری ها برای فردا ۵ آذر ساعت ۹ صبح ، فراخوان به تجمع و اعتراض در محل پل خواجو داده اند و همگان را به شرکت در آن فراخوانده اند. باید وسیعا از این فراخوان حمایت کرد.

علاوه بر اصفهان مردم شهر کرد در ادامه اعتراضات چند روزه اخیر خود و مردم در استانهای لرستان و خوزستان نیز برای فردا ۵ آذرماه فراخوان به تجمع داده اند و زمزمه برپایی تجمعات حمایتی در استانهای دیگر از جمله در مشهد شنیده میشود. این تجمعات در استان لرستان برای  ساعت ۱۵ روز جمعه ۵ آذر ماه در اطراف قلعه فلک الافلاک درخرم‌آباد و در خوزستان در بلوار ساحلی اهواز قرار است بزگرار شود.

یک شعار قابل توجه در اعتراضات مردمی در اصفهان و شهر کرد شعار “اصفهان، شهر کرد، خوزستان، اتحاد اتحاد ” است. این شعار باید در همه جا طنین انداز شود.

در این میان پیامهای حمایت و همبستگی ها با کشاورزان و مردم اصفهان و در محکومیت حمله وحشیانه به آنان در مدیای اجتماعی موج میزند. یک نمونه از این همبستگی ها بیانیه مشترک ۲۴ نهاد و گروه و جمع از فعالین کارگری و دیگر عرصه های اجتماعی در حمایت از کشاورزان و مردم معترض اصفهان، شهرکرد در اعتراض به بی آبی و فراخوان اعتراضی مردم در اهواز است.   امضا کنندگان این بیانیه ضمن حمایت قاطعانه خود از اعتراض به حق کشاورزان اصفهان و مردم شهرکرد و مردم در خوزستان بر ۴ مطالبه فوری زیر تاکید کرده است: “تحقق فوری مطالبات کشاورزان و مردم معترض در اصفهان و شهرکرد و خوزستان، جاری شدن فوری آب در زاینده رود و کارون و برگرداندن آب همه رودخانه ها به بسترهای طبیعی خود و تأمین بودجه های کافی برای احیای دریاچه ها و تالاب‌هایی که بر اثر دستکاری های نهادها و وزراتخانه ها دچار خشکی و آلودگی شده اند، قطع انتقال بی رویه و غیراستاندارد آب از حوزه های کارون و زاینده‌رود و دیگر رودخانه ها به مناطقی که در راستای اهداف بی ربط به زندگی مردم، از آب بهره برداری می گردد،  پرداخت فوری خساراتی که بر اثر بی آبی به کشاورزان وارد گردیده است. از جمله پرداخت مقرری ماهانه به همه کشاورزان تا زمان رفع مشکلات کشت جهت تامین مخارج زندگی و معاش خود”.

بدین ترتیب در حالیکه اصفهان یکپارچه خشم و اعتراض است و حمایت  های مردم در استانهای مختلف سر بلند میکند، واکنش های حکومتیان بیانگر ترس و وحشت آنان است. از جمله در رابطه با اتفاقات شب گذشته در اصفهان و یورش بامداری امروز به متحصنین بستر زاینده رود، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از اینکه گویا بدنبال حمله شب گذشته سرکوبگران حکومت به کشاورزان و کمک رسانی مردم مذاکره ای با مقامات حکومتی صورت گرفته است وکشاورزان با دادن فرصتی سه ماهه به حکومت حاضر به پایان تحصن خود در روز پنجشنبه شده اند خبر داده است.  خبرگزاری فارس درادامه این گفته ها با وقاحت تمام  مینویسد: “عناصر فرصت‌ طلب و ضد انقلاب که از ابتدا تلاش کردند مسیر مطالبات کشاورزان را تغییر دهند و به فضای ناامنی و بی‌نظمی در اصفهان دامن بزنند با حمله به چادرهای حاضرین در بستر زاینده‌ رود قصد داشتند مانع از پایان تجمع کشاورزان شوند”.

این خبر به روشنی استیصال و وحشت حکومت را بیان میکند. اینها حتی وقتی دست به یورش میزنند جرات تایید کار خود را ندارند و به توجیهات مسخره متوسل میشوند. در عین حال سخن گفتن اینها از “تلاش گسترده رسانه های “ضد انقلاب برای بدست گرفتن مدیریت اعتراضات” بیانگر وحشت اینها و فشاری است که بازتاب اعتراضات مردم از رسانه هایی همچون کانال جدید بر اینها وارد میکند.

حزب کمونیست کارگری حمله اوباش جمهوری اسلامی به مردم معترض در بستر زاینده رود را قاطعانه محکوم میکند و حمایت خود را از فراخوان اعتراضی آنها به تجمع برای فردا پنجم آذر اعلام میکند. حزب مردم در سراسر ایران را به حمایت از اعتراضات مردمی در اصفهان فرا میخواند. حزب همچنین حمایت قاطع خود را از  اعتراضات مردمی در چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان به بی آبی و معضلات زیستی و معیشتی خود اعلام میکند. حکومتی که حتی از آب و هوا و زمین کشاورزی  را نیز از دستبرد و غارت بی نصیب نمیگذارد و در مقابل اعتراض بحق مردم به زور و توحش متوسل میشود فقط جایش در زباله دان است. پاسخ ما مردم به این حکومت گسترش مبارزات و اعتصابات و خیزشها و به زیر کشیدن جانیان دزد حاکم با قدرت انقلابی انسانی است.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …