فرانسه:اروپا مجازات‌های جدیدی علیه تهران در نظر دارد

رادیو فرانسه:ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه، دوشنبه نوزده مارس اظهار داشت که اتحادیۀ اروپا باید نقش ایران را در سوریه و یمن و همچنین برنامۀ موشک‌های بالستیکی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار بدهد.

وزیر امور خارجۀ فرانسه که این سخنان را در گفتگو با خبرنگاران ایراد می کرد برای ملاقات با همتایان اروپایی اش در بروکسل به سر می برد. لودریان همچنین گفت که نمی توان مسئولیت جمهوری اسلامی ایران در تکثیر موشک های بالستیکی و همچنین نقش بسیار مناقشه آمیز آن در خاورمیانه را نادیده گرفت.

خبرگزاری رویترز با استناد به سندی محرمانه نوشته است که بریتانیا، فرانسه و آلمان به دلیل نقش جمهوری اسلامی ایران در جنگ سوریه و برنامۀ موشک های بالستیکی این کشور خواستار اعمال مجازات های جدید علیه حکومت اسلامی ایران شده اند.

باب کروکر، رئیس کمیسیون امور خارجۀ سنای آمریکا، دیروز یکشنبه هجدهم مارس اظهار داشت که رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه آینده خروج این کشور را از توافق اتمی با ایران اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امور خارجۀ آمریکا در ادامه افزود : تنها در صورتی ترامپ از خروج یکجانبۀ آمریکا از برجام صرف نظر می کند که متحدان اروپایی آمریکا چارچوب دیگری پیشنهاد کنند.

سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان برای حفظ تعهد آمریکا در قبال توافق اتمی با ایران، خواستار مجازات های جدید اروپا علیه برنامۀ موشک های بالستیکی جمهوری اسلامی ایران و نقش این کشور در جنگ سوریه شده اند.

اینرا هم بخوانید

مادر نیکا شاکرمی: شرکت در انتخابات شراکت در «جنایات جمهوری شیطانی» است

نسرین شاکرمی، مادر دادخواه نیکا شاکرمی در اینستاگرام نوشت «شرکت در انتخابات یعنی شراکت در …