فرانسه افزایش ظرفیت غنی‌سازی خلاف برجام است

ساعتی پس از اعلام رسمی «گام چهارم» ایران، اتحادیه اروپا و فرانسه و روسیه با انتقاد از این اقدام از تهران خواستند به اجرای تمام و کمال برجام بازگردد.در واکنش به این اقدام تازه، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اقدام دولت حسن روحانی را مخالف مفاد توافق اتمی موسوم به برجام توصیف کرد.

به گفته آنیس ون درمول، سخنگو، «افزایش ظرفیت غنی‌سازی خلاف مفاد توافق‌نامه وین است».او همچنین گفت که دولت فرانسه به عنوان یکی از شرکای برجام برای تصمیم‌گیری درباره پاسخ مناسب به این اقدام در انتظار گزارش رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد ماند.کشورهای اروپایی پیش از این در چند مورد به ایران هشدار داده‌اند که در صورت ادامه روند کاهش تعهدات هسته‌ای از طرف تهران، این کشورها هم مجبور به خروج از برجام خواهند بود.

روحانی روز سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه، رسما آغاز گام چهارم از کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام را اعلام کرد. روز چهارشنبه، ۱۵ آبان، قرار است روز آغاز برداشتن گام چهارم توسط ایران باشد.به گفته روحانی، «آغاز گازدهی به سانتریفیوژ‌ها در [تاسیسات اتمی] فردو» در نزدیکی شهر قم چهارمین گام ایران در راستای کاستن از تعهدات برجامی خود خواهد بود. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

از ابتدای امسال تا کنون، ۹۸ کولبر در استان کردستان کشته و زخمی شده‌اند.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، ۹۸ کولبر در استان کردستان کشته و زخمی شده‌اند.۶ …