فرانسه نیروهای خود را از شمال سوریه خارج می‌کند

منابع خبری به خبرگزاری فرانس پرس اطلاع داده‌اند که پس از تصمیم ایالات متحده آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه فرانسه نیز ممکن است چاره‌ای جز خروج نیروهای نظامی‌اش از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که در شمال سوریه مستقر است نداشته باشد.

فرانسه در حال حاضر با نزدیک به 1000 سرباز در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه داعش در شمال سوریه مشارکت دارد که 200 تن از آنها عناصر نیروهای ویژه فرانسه هستند.

حضور 200 نفر از نیروهای ویژه فرانسه در شمال سوریه

علیرغم اینکه دولت فرانسه موضوع حضور نیروهای ویژهاش در شمال سوریه را رسما تایید نکرده اما امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه در نشستی با مشارکت مسئولین دفاعی این کشور تلویحا به حضور نیروهای ویژه فرانسه در شمال سوریه اذعان کرد.

در بیانیه پایانی نشست رئیس جمهوری فرانسه با شورای دفاع و امنیت ملی در پاریس که به ریاست او برگزار شد، مکرون اعلام کرد که او اقداماتی را برای « تضمین امنیت عناصر نظامی و غیرنظامی فرانسوی فعال در منطقه (شمال سوریه) اتخاذ خواهد کرد».

ریاست جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرد که گام‌هایی را برای تقویت امنیت ملی این کشور اتخاذ می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه اما و بنا به دلایل امنیتی از ارائه هر گونه جزئیات بیشتری در این باره خودداری کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت:« مطلقا نمی ترسیم در حقیقت کشورهایی که یگان های نظامی کوچکی دارند چنانچه ایالات متحده آمریکا عقب نشینی کند قادر به ماندن نخواهند بود».

روزنامه «تایمز» لندن هفته گذشته نوشت که بریتانیا آمادگی دارد تا نیروهای ویژه فعال خود در شمال سوریه را در صورت عقب نشینی نیروهای آمریکایی، از این منطقه خارج کند.

مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا یکشنبه اعلام کرد که 1000 سرباز آمریکایی یعنی نزدیک به کل نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه را از مناطق شمال این کشور خارج خواهد کرد.

ترکیه برای ششمین روز متوالی یورش نظامی خود به مناطق شمال سوریه را که تحت کنترل یگان های خلق کُرد است ادامه می‌دهد.

ترکیه نیروهای مدافع خلق کُرد را علیرغم اینکه همپیمان ایالات متحده آمریکا و نیروهای غربی در مبارزه با داعش هستند «تروریستی» می‌داند و تلاش می‌کند تا آنها را از مرزهای خود با سوریه دور کند.العربیه

اینرا هم بخوانید

اعتراض بازاریان بندرعباس به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

وب‌سایت صبح ساحل گزارش داده بازاریان بندرعباس در اعتراض به افزایش نرخ مالیات برا ارزش …